Stoją przed stadionem i koniecznie próbują zwrócić na siebie uwagę nadchodzących kibiców. Kiepsko wychodzi. Większość osób mija ich szerokim łukiem, bo myślą już tylko o nadchodzącym meczu. Przy okazji Euro 2024 aktywiści postanowili zwrócić uwagę na problem prostytucji. Duże imprezy sportowe to dla tego biznesu czas żniw.
Aktywiści z Bundesverband Nordischesmodell rozpoczęli akcję ″Red Card For Sex Buyers″. Chodzi oczywiście o klientów domów publicznych. Zdaniem inicjatorów akcji Niemcy stały się pewien czas temu krajem turystyki seksualnej. W wielu miastach istnieją ulice czerwonych latarń. Ot choćby w Hamburgu, w którym przygodę z Euro 2024 rozpoczynała reprezentacja Polski.
Prostytucja w Niemczech jest legalna i opodatkowana. Ocenia się, że Niemcy są jednym z największych rynków w tym biznesie. Przy okazji mistrzostw świata w 2006 roku przychody tej branży szacowano na dwa miliardy euro. Szacunki zapewne nie są pełne, bo spora część branży działa w szarej strefie.
"Niemieckie przepisy dotyczące prostytucji zakładają, że prostytutki wykonują ten zawód dobrowolnie. W większości przypadków jest to błędne podejście. Eksperci organów ścigania potwierdzają, że większość prostytutek zajmuje się prostytucją ze względu na trudne warunki życia. Popyt mężczyzn na prostytucję przewyższa podaż. Poprzez swoje zainteresowanie usługami klienci promują przymusową prostytucję i handel ludźmi w celu wykorzystywania seksualnego" – czytamy w materiałach organizatorów protestu.
Przedstawiciele akcji ″Red Card For Sex Buyers″ pojawiają się przed stadionami z charakterystycznymi czerwonymi kartkami. Próbują przyciągnąć nimi uwagę kibiców zmierzających na mecze, ale skuteczność jest taka sama jak w przypadku innych akcji polegających na rozdawaniu ulotek.
To jednak ważne, by uświadamiać klientów, że wszystko zaczyna się od nich. Mniejsze zapotrzebowanie będzie skutkowało niższą podażą. A dotychczasowe badania mówią wprost, że tego typu wydarzenia sportowe powodują wzrost zapotrzebowania na tego typu usługi.
– Agencje oferują specjalne usługi związane z mistrzostwami Europy. Klienci mogą korzystać z towarzystwa prostytutki, tzw. eskorty, choćby podczas oglądania meczów na stadionach – mówi Simone Kleinert z Nordischesmodell. Według statystyk portalu Erobella w dziesięciu miastach organizujących mecze Euro liczba prostytutek od maja wzrosła o… 13 tysięcy. Oznacza to wzrost o 31 procent. Najwięcej nowych kobiet trafiających do tego zawodu pochodzi z Europy Wschodniej (35%), Ameryki Południowej (24%), Niemiec (11%), Azji (10%) i Europy Centralnej (7%).
Problem jest poważny, bo prostytucja często wiąże się z nielegalnym przemytem kobiet, często bardzo młodych. Podczas pracy w tym zawodzie często stają się ofiarami przemocy ze strony klientów i "pracodawców".
Czy akcja okaże się skuteczna? To będzie bardzo trudne do oceny z wielu względów, a wzrost prostytucji notowano także w innych krajach organizujących duże imprezy sportowe. Także w Katarze w 2022 roku. Wówczas do Dohy przyjechały "sex workerki" z wielu krajów Afryki. Rynek gigantycznie urósł. A było to tym bardziej zaskakujące, że mowa o kraju, w którym cudzołóstwo jest przestępstwem zagrożonym karą 100 batów.
Mistrzowie Europy w tarapatach. UEFA wszczęła postępowanie
Euro w telewizji. Takie imprezy mają przed sobą przyszłość
Szokujące kulisy finału Euro. Policja udaremniła atak ISIS
Trener uczestnika Euro 2024 podał się do dymisji!
Bohater Hiszpanii dotrzymał słowa. Wygląda jak... "Mała Syrenka"
Anglicy niemal pewni. To on zastąpi w kadrze Southgate'a!
Lewandowski łamie przepisy? "Absolutnie jest do zmiany"
Anglicy dziękują Southgate'owi. Piękne słowa Beckhama
17-latek z najładniejszym golem na Euro! UEFA zadecydowała [WIDEO]
niedziela, 14.07, 21:00
środa, 10.07, 21:00
wtorek, 09.07, 21:00
sobota, 06.07, 21:00
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.