Wisła Kraków w czwartek 11 lipca rozpoczęła eliminacje do Ligi Europy meczem z kosowskim KF Llapi. Kibice w dawnej stolicy Polski najwyraźniej bardzo stęsknili się za rywalizacją z najlepszymi, bowiem udało im się pobić rekord sprzedanych biletów na mecz w europejskich pucharach w XXI wieku. Pękła magiczna bariera 23 500 wejściówek, na co musieliśmy czekać prawie 13 lat.
Nadzieje kibiców krakowskiej Wisły z pewnością rozbudził majowy finał Pucharu Polski, w którym Biała Gwiazda pokonała 2:1 Pogoń Szczecin po dogrywce. Zdobycie krajowego trofeum oznaczało tym samym możliwość udziału w eliminacjach Ligi Europy. Pierwszym przeciwnikiem drużyny prowadzonej przez Kazimierza Moskala jest kosowskie KF Llapi. Kibice w Krakowie mocno zmobilizowali się na to starcie pomimo trwającego okresu wakacyjnego.
Jak można zauważyć na oficjalnej stronie klubu, przekroczona została bariera 23 500 wejściówek, która była wcześniejszym rekordem frekwencji na meczach Wisły w europejskich pucharach w trwającym stuleciu. Właśnie taką odnotowano na meczu z APOEL-em Nikozja w eliminacjach Ligi Mistrzów w 2011 roku.
Warto dodać, że stadion przy ulicy Reymonta był wtedy w przebudowie, a kibice mogli zająć tylko trzy trybuny. Niektóre źródła wskazują nawet, że frekwencja w spotkaniu z Cypryjczykami wynosiła o około tysiąca osób mniej, rekord przypisując wcześniejszemu starciu eliminacyjnemu z litewskim Liteksem Łowecz, na którym zjawiło się 23 050 fanów.
Teraz to jednak nieważne, bo wiadomo już, że rekord został pobity 11 lipca podczas spotkania z kosowskim KF Llapi. Jak poinformował klub, na czwartkowym meczu zjawiło się 24 403 widzów.
Jeśli Wiśle uda się wygrać w dwumeczu, czekają ją starcia z mocniejszym Rapidem Wiedeń.
Historyczny rekord frekwencji na stadionie Wisły Kraków datuje się na 1976 rok i spotkanie w Pucharze UEFA z Celtikiem Glasgow, na które przybyło 45 tysięcy kibiców. Obecnie jest to nieosiągalne, bo pojemność stadionu wynosi nieco ponad 33 tysiące miejsc.
1 - 0
Manchester United
0 - 2
Tottenham Hotspur
4 - 1
Athletic Bilbao
0 - 3
Manchester United
3 - 1
Bodo/Glimt
0 - 1
Tottenham Hotspur
1 - -2
Bodo/Glimt
5 - 4
Olympique Lyon
2 - 0
Rangers
2 - 2
Manchester United
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.