Organizatorzy Silesia Memoriału Kamili Skolimowskiej wyprodukowali spot promocyjny z gościnnym udziałem Krystyny Czubówny. Wideo nawiązuje konwencją do filmów dokumentalnych o faunie i florze, tak charakterystycznych dla słynnej lektorki. Tym razem jednak bohaterami są gwiazdy lekkoatletyki, które zapraszają na Diamentową Ligę 25 sierpnia na Stadionie Śląskim. Bilety są jeszcze dostępne.
– Do gniazda uwitego w sercu śląskiej sawanny każdego lata migruje rekordowa liczba gatunków. Docierają tu osobniki najszybsze, najzwinniejsze i najsilniejsze – tak zaczyna się nagranie, w którym Krystyna Czubówna opowiada o lekkoatletyce. Takiej promocji nie miał jeszcze prawdopodobnie żaden mityng na świecie. Aż do teraz. Organizatorzy Diamentowej Ligi na Stadionie Śląskim uznali, że sport i natura mają ze sobą wiele wspólnego. Efektem jest półtoraminutowy spot reklamowy, który świat sportu przeniósł do natury. Albo odwrotnie.
– Szybciej, wyżej i mocniej: to hasło znamy ze stadionów. Ale planując kampanię na 2024 roku, zdaliśmy sobie sprawę, że ono tak samo obowiązuje na sawannie, w dżungli i na pustyni. Gwiazdy, które 25 sierpnia obejrzymy na Silesia Memoriale Kamili Skolimowskiej, to również drapieżniki. Weszli na szczyt, bo są najszybsi i najmocniejsi – porównuje Marek Plawgo, dyrektor ds. komunikacji imprezy.
Łącząc w wyobraźni te dwa światy w jeden, stało się jasne, że tego typu historię może opowiedzieć Polakom tylko jedna osoba.
– Aksamitny głos, który odsłania przed nami prawa natury. Narratorka, która odkrywa przed szeroką widownią tajemnice fauny i flory. Każdy oglądał to w telewizji. Pani Krystyna jest postacią ikoniczną polskiej popkultury. Wiedzieliśmy, że któregoś razu chcielibyśmy zaprosić ją do współpracy i wreszcie znaleźliśmy dobry powód – opowiada o kulisach przygotowań do projektu Plawgo.
Za kreację i realizację klipu odpowiadał zespół F25. Sport, sportowy dział Domu Produkcyjnego F25, z którym organizatorzy Diamentowej Ligi w Polsce współpracują regularnie od 2023 roku. – Znając założenia i cele projektu, porozumieliśmy się z Krystyną Czubówną i od razu zaczęliśmy prace nad scenariuszem. To on był tutaj kluczowy – tłumaczy Filip Adamus, producent kreatywny z F25. – Kilka słów łączących przyrodę z lekkoatletyką przychodziło do głowy dość szybko. Ważne było jednak, by umiejętnie zestawić je z dostępnymi ujęciami, a następnie tak poprowadzić całą narrację i montaż, by odbiorca się zainteresował, kilka razy uśmiechnął, a przede wszystkim otrzymał konkretny komunikat: warto to zobaczyć na żywo na Stadionie Śląskim. I myślę, że to się udało.
Gotowy spot reklamowy, który opublikowano 13 lipca, od razu stał się popularny w sieci. Pochwał pod adresem organizatorów Diamentowej Ligi nie szczędzili m.in. czołowi dziennikarze w kraju – Michał Pol i komentator Mateusz Borek – oraz influencerzy, na czele z popularnymi profilami Make Life Harder i Michała Marszała na Instagramie. Od premiery wideo zostało wyświetlone na samych oficjalnych kanałach Silesia Memoriału Kamili Skolimowskiej już 320 tysięcy razy.
Dla teamu "Kamy" taki oddźwięk sporo znaczy.
– Jesteśmy Sportowym Wydarzeniem Roku w Plebiscycie "Przeglądu Sportowego", a międzynarodowo marką, którą zachwalają najwięksi lekkoatleci świata. Mamy fenomenalną atmosferę na trybunach i grad rekordów. Pod względem poziomu w 2023 roku ustąpiliśmy tylko jednemu mityngowi na świecie. Celem tej reklamy, a także naszych innych działalności, jest dotarcie do tych, którzy być może jeszcze się o tym nie przekonali. Na Śląskim jest miejsce dla wszystkich: od zapalonych fanów lekkiej, po rodziny, które po prostu oczekują fajnego pikniku i emocji – zapewnia Piotr Małachowski, dyrektor sportowy Diamentowej Ligi.
– Wierzymy, że "Kama" jest okazją nie tylko do przeżycia czegoś historycznego. Stawiamy duży nacisk na kwestie edukowania o sporcie – wskazuje Plawgo. Dodaje jednak, że celem nadrzędnym aktywności PR-owej jest wypełnienie trybun. – Wiemy, że któregoś dnia Stadion Śląski wypełni się dla lekkoatletyki w całości. I to, być może już 25 sierpnia, będzie w Polsce wydarzenie epokowe.
Bilety na Diamentową Ligę na Śląsku – Silesia Memoriał Kamili Skolimowskiej – są jeszcze dostępne. Można je zamawiać na platformie eBilet.pl. Wśród potwierdzonych zagranicznych gwiazd 15. edycji mityngu już są m.in. Armand Duplantis, Femke Bol i Jakob Ingebrigtsen. Cała trójka poprawiła tego lata rekordy Europy w swoich konkurencjach. Tyczkarz jednocześnie dołożył rekord świata, przy czym nikt nie powiedział, że tego lata to jego ostatni.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.