| Piłka nożna / Liga Konferencji
Śląsk w środę rozpocznie rywalizację w eliminacjach Ligi Konferencji Europy, a pierwszym przeciwnikiem wicemistrzów Polski będzie FC Riga. Łukasz Madej nie ma wątpliwości, że kadra wrocławian wymaga wzmocnień, jeśli chcą oni odegrać w nadchodzącym sezonie ważną rolę. – To zespół słabszy niż w poprzednich rozgrywkach – podkreślił były piłkarz, który w 2012 roku zdobył mistrzostwo kraju z drużyną z Dolnego Śląska. Relacja tekstowa ze spotkania dziś w TVPSPORT.PL.
👉 Legia i Śląsk poznały kolejnych rywali. Możliwa podróż do Azji
Maciej Rafalski, TVPSPORT.PL: – Na co stać Śląsk w tej edycji Ligi Konferencji Europy? Myśli pan, że pana były zespół może awansować do fazy grupowej?
Łukasz Madej: – To piłka nożna i szansa jest zawsze, ale będzie o to trudno. Pierwszy ligowy występ Śląska w sezonie nie był oszałamiający i obecnie trudno określić, na co stać tę drużynę. Ten zespół na pewno jest słabszy niż w ubiegłych rozgrywkach, a jest to efekt odejścia Erika Exposito. Hiszpan ostatnio rozegrał swój najlepszy sezon w Śląsku, jego gole były nieocenione. W drużynie nie widzę nikogo, kto byłby w stanie go zastąpić. Pojawił się Sebastian Musiolik, ale on nie jest typowym łowcą bramek.
– Jak ocenia pan dotychczasowe transfery klubu? Gdzie widzi pan największe braki?
– Tej drużynie potrzeba trzech jakościowych piłkarzy. Dwóch ofensywnych i kogoś, kto zarządzałby grą w środku pola. Chciałbym podkreślić, że zamiast sześciu przeciętnych graczy wolałbym sprowadzenie trzech, którzy realnie podnieśliby poziom tego zespołu. Jeśli Śląsk chce dłużej pograć w europejskich pucharach, to szeroka kadra jest niezbędna.
– Jakie są pana wrażenia po spotkaniu Śląska z Lechią?
– Od razu widoczny był brak Exposito. Pierwszy mecz to zawsze duża niewiadoma, a wrocławianie uratowali punkt w końcówce. To, że nie doszło do porażki, trzeba traktować jako pozytyw. Wydaje mi się, że perspektywa występu w Lidze Konferencji też mogła mieć wpływ na nastawienie piłkarzy Śląska. Ze względu na grę w Europie, mecze ligowe w pierwszych kolejkach mogą być poligonem doświadczalnym.
– Runda wiosenna była dla Śląska słabsza od jesiennej, jeśli spojrzymy na dorobek punktowy. Dlaczego tak było?
– Jesienią ubiegłego roku wielu graczy Śląska osiągnęło swój absolutny szczyt możliwości, a jak wiadomo, trudno jest się utrzymać na takim poziomie. Wiosną doszła też presja związana z grą w roli faworyta, a także zmiana podejścia rywali, którzy traktowali już Śląsk jako czołowy zespół ligi. Gdy jesteś faworytem, musisz udźwignąć tę rolę, a zespół z Wrocławia sobie z tym nie poradził. Wiosna pokazała, że ta drużyna wymaga wzmocnień. Jak jednak doskonale wiemy, wszystko rozbija się o pieniądze. Świetnie byłoby, gdyby Śląsk poszedł śladem Jagiellonii Białystok i potrafił dokonać dobrych transferów, za które nie trzeba zapłacić wiele.
– Zgadza się pan więc z apelami Jacka Magiery o większą jakość?
– Zdecydowanie. Wiele zależy od tego, jak daleko zespół zajdzie w europejskich pucharach. Jeśli awansowałby do fazy grupowej, to sytuacja skomplikowałaby się, bo łączenie gry w Europie z ligą przy takiej kadrze mogłoby okazać się "pocałunkiem śmierci".
– O co powalczą wrocławianie w Ekstraklasie?
– Ekstraklasa to bardzo nieprzewidywalne rozgrywki, w których znów może dojść do jakiejś dużej niespodzianki. Wydaje mi się jednak, że w tym sezonie Śląsk powalczy o miejsca między czwartym a ósmym.
– Jak duże jest ryzyko tego, że wrocławianie wrócą do poziomu z dwóch wcześniejszych sezonów, gdy walczyli o utrzymanie?
– Oczywiście, nie da się tego wykluczyć, ale nie sądzę, by doszło do czegoś takiego. Sensacje w naszej lidze zdarzają się często, a wynika to z tego, że klubom brakuje stabilizacji. Teraz, gdy spadają trzy zespoły, niektórzy skupiają się po prostu na tym, by za wszelką cenę przetrwać, a to nie sprzyja rozwojowi sportowemu i budowie czegoś długofalowego. Co do Śląska, to jednak o wiele bardziej realne są pozycje, o których wspomniałem. W prognozach wciąż należy zachować ostrożność. Do końca okna transferowego zostało jeszcze kilka tygodni. To, o co powalczy Śląsk, będzie zależało od ruchów kadrowych, do których dojdzie w najbliższym czasie.
– Który z naszych pucharowiczów osiągnie najwięcej w tej edycji?
– O krok od zapewnienia sobie gry w fazie grupowej Ligi Konferencji jest Jagiellonia Białystok. Zobaczymy, czy drużyna z Podlasia powalczy o coś więcej. Drugim zespołem, z którym można wiązać nadzieje, jest Legia, która latem dokonała ciekawych transferów. Do faworyt do zdobycia mistrzostwa Polski i ma też duże szanse, by znowu zagrać w grupie Ligi Konferencji. Nie sądzę, by zbyt długo potrwała przygoda Wisły Kraków. To wciąż wielka marka, ale trzeba pamiętać, że mówimy o pierwszoligowcu, dlatego nie oczekujmy cudów. Sam jestem ciekaw tego, jak długo w eliminacjach Ligi Konferencji powalczy Śląsk. Na razie priorytetem będzie pokonanie FC Riga, później zaczną się schody...
– Kto zostanie mistrzem Polski?
– W tamtym sezonie nikt nie stawiał na Jagę i Śląsk, dlatego być może znów wyskoczy jakiś "czarny koń". Gdybym miał postawić na kogoś teraz, to byłaby to Legia Warszawa. Mocny znów będzie Raków Częstochowa, który na szczyt ponownie spróbuje zaprowadzić Marek Papszun. Wielkie oczekiwania znów są w Lechu, ale w Poznaniu nie idą za tym ruchy transferowe. Inny zespół, na który warto zwrócić uwagę, to Pogoń Szczecin. Portowcy jednak za każdym razem mają problem z tym, by utrzymać się w wyścigu o tytuł do końca i nie wiem, czy tym razem są wystarczająco silni, by to zmienić... Obecnie największe szansę daję drużynie ze stolicy.
1 - 4
Chelsea Londyn
2 - 2
Real Betis
1 - 0
Djurgardens IF
2 - 1
ACF Fiorentina
1 - 4
Chelsea Londyn
1 - 4
Djurgardens IF
1 - 2
Legia Warszawa
2 - 2
Celje
1 - 1
Real Betis
2 - 0
Jagiellonia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.