Sobotnia walka Marcina Tybury z Sergiejem Spivakiem w Las Vegas była ósmą z rzędu z udziałem zawodnika lub zawodniczki z Polski, która zakończyła się porażką naszego reprezentanta. Na zwycięstwo polscy fani czekają od pierwszych dni kwietnia. Czarną serię Polaków może w niedzielę przerwać Mateusz Gamrot, który w Perth zmierzy się z Danem Hookerem.
Tak złego roku Polaków w roku kalendarzowym nie było już dawno. W dotychczasowych czternastu walkach z udziałem biało-czerwonych tylko czterokrotnie kibice mogli cieszyć się ze zwycięstw. Swoje walki wygrywali wspomniani wcześniej Tybura (przez duszenie zza placów w starciu z Taiem Tuivasą) oraz Gamrot (decyzją z Rafaelem Dos Anjosem), a także Łukasz Brzeski (decyzją z Valterem Walkerem) i Marcin Prachnio (decyzją z Devinem Clarkiem). Ostatnia "polska" wiktoria miała miejsce 6 kwietnia.
Ze wspomnianej czwórki tylko "Gamer" został niepokonany w 2024 roku. Zajmujący 5. miejsce w rankingu wagi lekkiej w niedzielę stanie przed szansą na odniesienie czwartej wygranej z rzędu. Jego rywalem będzie Hooker, który będzie mógł z pewnością liczyć na wsparcie trybun. Gale w Australii od lat przyciągają masę fanów z Nowej Zelandii, skąd pochodzi "Hangman".
Pojedynek z Hookerem – choć niżej od Polaka notowanym – w przypadku wygranej w efektownym stylu może być dla Gamrota przepustką do starcia z którymś zawodników wyprzedzających go w rankingu. W medialnej sferze pojawiają się plotki i domysły, według których UFC może zdecydować się na zorganizowanie walki o tymczasowy pas, jeśli kontuzja dłoni obecnego mistrza, Islama Machaczewa, wykluczy go z gry na dłuższy czas. Pewniakiem do takiego pojedynku jest obecnie Arman Carukjan. Gamrot może ubiegać się o drugie miejsce w zestawieniu, jeśli wygra na UFC 305.
Gra toczy się również o podreperowanie słabego bilansu naszych reprezentantów w UFC. 27 kwietnia rozpoczęła się fatalna passa, która trwa do dziś. Biorąc pod uwagę porę roku i liczbę naszych reprezentantów w najlepszej organizacji MMA na świecie, uchronienie się przed ujemnym bilansem będzie wyjątkowo trudne. Dla porównania, w 2023 roku Polacy stoczyli w UFC szesnaście walk, z których wygrali dziesięć. Nieco słabiej było rok wcześniej – osiem zwycięstw i jeden remis w szesnastu pojedynkach. Po raz ostatni Polacy zakończyli rok "na minusie" w 2020, gdy przegrali osiem z piętnastu walk.
Seria przegranych walk w UFC przez polskich zawodników:
27.04 Michał Figlak vs Austin Hubbard (decyzja)
04.05 Karolina Kowalkiewicz vs Iasmin Lucindo (decyzja)
11.05 Mateusz Rębecki vs Diego Ferreira (KO/TKO w 3. rundzie)
01.06 Michał Oleksiejczuk vs Kevin Holland (poddanie balachą na łokieć w 1. rundzie)
27.07 Łukasz Brzeski vs Mick Parkin (KO/TKO w 1. rundzie)
27.07 Marcin Prachnio vs Modestas Bukauskas (poddanie trójkątem rękoma w 3. rundzie)
03.08 Michał Oleksiejczuk vs Szarabudtin Magomiedow (decyzja)
10.08 Marcin Tybura vs Sergiej Spivac (poddanie balachą na łokieć w 1. rundzie)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1019 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.