Kamil Grabara od sezonu 2024/2025 przywdziewa barwy VfL Wolfsburg. Reprezentant Polski kosztował niemiecki klub ponad 13 mln euro. Okazuje się, że tylko za dwóch bramkarzy zapłacono więcej w historii Bundesligi.
Kamil Grabara po trzech sezonach gry opuścił FC Kopenhaga, gdzie należał do najlepszych zawodników całej duńskiej ekstraklasy. Nic więc dziwnego, że ekipa z Parken mogła liczyć na niemałe pieniądze z tytułu sprzedaży 25-letniego golkipera.
Były gracz Liverpool FC ostatecznie zasilił szeregi VfL Wolfsburg i z miejsca stał się "jedynką" w zespole prowadzonym przez Ralpha Hasenhuettla. Wilki za sprowadzenie jednokrotnego reprezentanta Polski zapłaciły 13,5 mln euro.
Zobacz także: Fantastyczny rekord Muellera! Wyprzedził legendę
Tym samym nasz rodak został trzecim najdroższym bramkarzem w historii Bundesligi. Więcej kosztowali jedynie Manuel Neuer oraz Gregor Kobel. Legenda Bayernu Monachium trafiła do stolicy Bawarii z Schalke 04 Gelsenkirchen za 30 mln euro, a Szwajcar zamienił VfB Stuttgart na Borussię Dortmund za 15 mln euro.
TOP 5 najdroższych bramkarzy w historii Bundesligi:
1. Manuel Neuer – 30 mln euro (z Schalke 04 Gelsenkirchen do Bayernu Monachium, sezon 2011/2012)
2. Gregor Kobel – 15 mln euro (z VfB Stuttgart do Borussii Dortmund, sezon 2021/2022)
3. Kamil Grabara – 13,5 mln euro (z FC Kopenhaga do VfL Wolfsburg, sezon 2024/2025)
4. Maarten Vandevoordt – 10 mln euro (z KRC Genk do RB Lipsk, sezon 2024/2025)
5. Yann Sommer – 9 mln euro (z Borussii Moenchengladbach do Bayernu Monachium, sezon 2022/2023)
5. Jonas Omlin – 9 mln euro (z Montpellier HSC do Borussii Moenchengladbach, sezon 2022/2023)
Kamil Grabara zdążył już zadebiutować w Bundeslidze. Na inaugurację rozgrywek jego Wolfsburg przegrał na własnym terenie z Bayernem Monachium 2:3, a Polak należał do wyróżniających się piłkarzy na boisku.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.