Za nami pierwsza runda Pucharu Polski. Nie zabrakło dużych niespodzianek, emocji oraz pięknych goli, a to wszystko pokazaliśmy na antenie TVP Sport i stronie TVPSPORT.PL. Mimo wstępnej fazy zmagań, transmisje cieszyły się ogromną popularnością. Średnio mecze Pucharu Polski oglądało 123 041 widzów w telewizji i 18 854 w Internecie, co jest najwyższą w historii oglądalnością rozgrywek pierwszej rundy szczebla centralnego.
Tegoroczna edycja Pucharu Tysiąca Drużyn zaczęła się od mocnego uderzenia – w dwóch spotkaniach rozpoczynających pierwszą rundę odpadły dwie ekstraklasowe drużyny – Cracovia po dogrywce z trzecioligową Sandecją Nowy Sącz i Lechia Gdańsk po rzutach karnych z drugoligową Pogonią Grodzisk Mazowiecki. Kolejnymi sensacjami były także porażki Lecha Poznań i Rakowa Częstochowa – odpowiednio z Resovią i Miedzią Legnica.
Tym samym już na starcie rozgrywek z gry odpadły… trzy z czterech pierwszych drużyn tabeli PKO BP Ekstraklasy (Lech jest liderem, Cracovia zajmuje 2., a Raków 4. miejsce). Co ciekawe, do dalszej fazy awansowały… rezerwy Lecha, które będą mogły w kolejnych fazach skorzystać z części zawodników z pierwszego zespołu.
Czytaj więcej: Lech Poznań przegrał, ale… nadal może zdobyć Puchar Polski
Na tym emocje się nie skończyły, bowiem na 27 meczów rozegranych od wtorku do czwartku, aż 12 skończyło się dogrywką lub rzutami karnymi.
Rekordową liczbę spotkań pierwszej rundy, bo aż 13, fani piłki nożnej mogli oglądać na antenie TVP Sport i stronie TVPSPORT.PL. Największą popularnością cieszyła się być może największa sensacja, czyli porażka Lecha z Resovią – w telewizji oglądało ją średnio 226 430 osób (356 340 w najważniejszych momentach), a dodatkowo 48,5 tysięcy włączyło transmisję w Internecie, aplikacji TVP Sport i Smart TV.
Nie jest zaskoczeniem, że na kolejnych miejscach także są spotkania z udziałem ekstraklasowych zespołów. Pod względem średniej liczby widzów podium uzupełniają starcia Górnika Zabrze z Radomiakiem Radom (193 329 i 17 100 w Internecie) oraz Stali Rzeszów z Pogonią Szczecin (179 174 i 18 200).
Warto jednak zauważyć, że spotkanie Korony Kielce ze Stalą Mielec przyciągnęło drugi największy pik oglądalności (273 947), a wszystko ze względu na konkurs rzutów karnych.
Dzięki Pucharowi Polski TVP Sport zostało też liderem rynku w dniach 23-26 września – średni udział wyniósł 0,74 procenta, co jest wynikiem o 0,41 punktu procentowego lepszym od kolejnego najwyżej notowanego kanału sportowego. W komercyjnej grupie wiekowej 16-59 lat udział wyniósł 0,80 procenta. Z kolei w kanałach internetowych TVP Sport treści związane z Pucharem Polski były oglądane łącznie ponad 350 000 razy.
Widzowie TVP Sport chętnie oglądają te rozgrywki, bijąc kolejne rekordy, a to przecież dopiero początek zmagań. W kolejnych rundach na pewno nie zabraknie emocji i niespodzianek, a prawdopodobnie się znajdą się też i dogrywki z rzutami karnymi. To wszystko oczywiście na antenach TVP, stronie TVPSPORT.PL, aplikacji TVP Sport i Smart TV.
Losowanie par 1/16 finału Pucharu Polski odbędzie się w poniedziałek 30 września o godz. 16:30. Od tej fazy do rywalizacji przystąpią: broniąca trofeum Wisła Kraków oraz mistrz kraju Jagiellonia Białystok, wicemistrz Śląsk Wrocław i Legia Warszawa. Ceremonię poprowadzi Kacper Tomczyk. Transmisja w TVP Sport.
👉 Losowanie par 1/16 finału Pucharu Polski w Telewizji Polskiej. Oglądaj!
1. Resovia Rzeszów – Lech Poznań 1:0 – 274 930 (226 430 + 48 500)
2. Górnik Zabrze – Radomiak Radom 0:1 po dogr. – 210 429 (193 329 + 17 100)
3. Stal Rzeszów – Pogoń Szczecin 0:3 – 197 374 (179 174 + 18 200)
4. Elana Toruń – Widzew Łódź 1:3 – 152 006 (132 306 + 19 700)
5. Korona Kielce – Stal Mielec 1:1, 4:3 po kar. – 146 085 (132 285 + 13 800)
Następne
14:00
Ruch Chorzow/Legia Warszawa