| Piłka nożna / Liga Konferencji
Legia Warszawa i Jagiellonia Białystok mają już za sobą fazę ligową tej edycji Ligi Konferencji. Obu polskim drużynom w ostatniej kolejce nie udało się odnieść zwycięstwa. Jednak już wcześniej zapewniły sobie awans do fazy pucharowej, zarabiając przy tym spore pieniądze. Sprawdź, ile kluby mogą otrzymać za występy w LK 2024/25.
Rozgrywki Ligi Konferencji rozgrywane są od sezonu 2021/22, a w tej edycji Polska po raz pierwszy ma w nich swoich dwóch przedstawicieli. Drogą eliminacyjną awans zapewniła sobie Legia Warszawa, a Jagiellonia Białystok znalazła się w rozgrywkach po porażce w 4. rundzie eliminacji Ligi Europy.
Oba polskie kluby wystąpią w fazie pucharowej. Legia mimo porażki w ostatnim meczu fazy ligowej awansowała bezpośrednio do 1/8 finału. Rywala pozna 21 lutego. Może być nim Jagiellonia. Mistrz Polski po remisie z Olimpiją Lublana wystąpi w 1/16 finału. Przedstawiciele PKO BP Ekstraklasy mają więc szanse na poprawienie jeszcze bardziej swojej sytuacji finansowej.
Każde zwycięstwo w Lidze Konferencji UEFA wyceniane jest bowiem na 400 tysięcy euro (remis to 133 tysiące). Bardzo duża kwota przyznawana jest jednak za sam start w głównej części rywalizacji. Każdy z 36 zespołów grających w fazie ligowej otrzyma 3,17 mln euro. Wcześniej, za grę w eliminacjach europejskich pucharów, Legia i Jaga zarobiły po 525 tysięcy euro. Za tegoroczne europejskie puchary zainkasują zatem już łącznie ponad 18 milionów euro (nieoficjalne wyliczenia). Z tego dziesięć milionów dla warszawskiego zespołu, a osiem dla mistrza Polski.
Każdy z 36 klubów wyjściowo otrzymał za grę w fazie ligowej 28 tysięcy euro. Wielokrotność tej sumy jest zależna od miejsca w tabeli na koniec tej fazy rozgrywek, tj. 36. zespół otrzyma 28 tysięcy, 35. dwukrotność, czyli 56 tysięcy, a najlepszy w tabeli 36-krotność – 1,008 mln. Dodatkowe premie są także przyznawane za zajęcia miejsc 1-8 i 9-16 (kolejno 400 i 200 tysięcy). Później, w fazie pucharowej rozgrywek, stawki znacznie idą do góry.
awans do fazy ligowej – 3,17 mln
każde zwycięstwo w fazie ligowej – 400 tys.
każdy remis w fazie ligowej – 133 tys.
zajęcie 36. miejsca w fazie ligowej – 28 tys.
zajęcie 35. miejsca w fazie ligowej – 2 x 28 tys.
zajęcia 34. miejsca w fazie ligowej – 3 x 28 tys.
...
zajęcie 1. miejsca w fazie ligowej – 36 x 28 tys. (1,008 mln)
dodatkowa premia za miejsca 1-8 – 400 tys.
dodatkowa premia za miejsca 9-16 – 200 tys.
awans do barażu o 1/8 finału – 200 tys.
awans do 1/8 finału – 800 tys.
awans do ćwierćfinału – 1,3 mln
awans do półfinału – 2,5 mln
awans do finału – 4 mln
zwycięstwo w finale – 3 mln
1 - 4
Chelsea Londyn
2 - 2
Real Betis
1 - 0
Djurgardens IF
2 - 1
ACF Fiorentina
1 - 4
Chelsea Londyn
1 - 4
Djurgardens IF
1 - 2
Legia Warszawa
2 - 2
Celje
1 - 1
Real Betis
2 - 0
Jagiellonia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.