Władze ligi angielskiej odrzuciły prośbę Manchesteru City o przełożenie dwóch pierwszych meczów sezonu 2025/26, co pozwoliłoby piłkarzom odpocząć po wydłużonych klubowych mistrzostwach świata w USA – poinformował trener zespołu Pep Guardiola.
Manchester City oraz Chelsea to jedyne angielskie kluby, które zakwalifikowały się do poszerzonych przyszłorocznych klubowych mistrzostw świata. Impreza rozpocznie się 15 czerwca i potrwa miesiąc. Premier League ma natomiast wystartować w sierpniu.
W związku z napiętym kalendarzem i większą liczbą spotkań klub z Manchesteru wystosował do władz ligi prośbę o przełożenie dwóch pierwszych meczów, by piłkarze mieli czas na odpoczynek po intensywnym turnieju. Jak poinformował w piątek trener zespołu, wniosek został odrzucony.
– Premier League nie pozwoliła nam przełożyć pierwszych dwóch meczów, by mieć czas na rekonwalescencję. Dziękuję bardzo. To jest moment, w którym pytamy, co mamy zrobić w tej sytuacji?" – zaznaczył Guardiola.
Premier League nie skomentowała jeszcze słów szkoleniowca. Klubowe mistrzostwa świata mają odbyć się w nowym formacie. Tradycyjnie w imprezie uczestniczyło siedem zespołów – triumfatorzy Ligi Mistrzów poszczególnych konfederacji piłkarskich oraz mistrzowie kraju-gospodarza. FIFA zdecydowała się powiększyć grono zespołów do 32 i wprowadzić fazę grupową. To oznacza, że zamiast siedmiu meczów, jak w ostatnich latach, piłkarze rozegrają łącznie ponad 50.
Ten pomysł wywołał liczne kontrowersje, dotyczące przede wszystkim obciążenia piłkarzy. Europejscy członkowie związku zawodowego FIFPRO oficjalnie sprzeciwiają się nowemu formatowi klubowych MŚ, mając na uwadze zdrowie i jakość gry zawodników. Na ten temat wypowiedział się również Guardiola.
– Nie wiem, czy zagramy więcej meczów niż w roku, gdy zdobyliśmy potrójną koronę. Może zagramy ich mniej, ale klubowe mistrzostwa świata jeszcze bardziej utrudnią nam zarządzanie obciążeniem zawodników – podkreślił trener.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.