Od nowego sezonu FIS wprowadza limity liczby kombinezonów. Każdy skoczek będzie mógł wykorzystać zaledwie dziesięć. Jak takie rozwiązanie ocenia polski sztab? – Ciężko powiedzieć, ale wydaje się, że jest to wystarczająca liczba – stwierdził w rozmowie z TVP SPORT trener Maciej Maciusiak.
Latem FIS testował pomysł ograniczenia liczby kombinezonów przysługujących każdemu zawodnikowi. Szczegółowo o powodach wprowadzenia nowych regulacji oraz o tym, jak w praktyce wyglądać mają kontrole, pisał Michał Chmielewski. Władze narciarskiej federacji uznały, że testy w trakcie Letniego Grand Prix wypadły pomyślnie, dlatego w sezonie 2024/2025 skoczkowie będą mogli zużyć maksymalnie po 10 kombinezonów.
– Ciężko powiedzieć, ale wydaje się, że jest to wystarczająca liczba. Teraz w lecie mieliśmy cztery, a Paweł Wąsek skakał w jednym od początku do końca – mówił Maciej Maciusiak. – Na pewno musimy przykładać większą uwagę do testów tych kombinezonów, które dajemy do plombowania, bo to nie jest tak, że mamy tylko dziesięć, ale dziesięć tych najlepszych trzeba wybrać przez cały sezon. Trzeba obrać trochę strategii – dodaje trener.
Każdy kombinezon będzie musiał być odpowiednio wcześnie zgłoszony, zostanie oznaczony i wprowadzony do bazy danych FIS. – Na pierwszy period mamy cztery kombinezony. Myślę, że w zupełności nam to wystarczy, ale te testy muszą być – wyjaśnia Maciusiak.
Nowy sezon Pucharu Świata rusza 22 listopada w Lillehammer.
Liczba dostępnych kombinezonów w sezonie 2024/2025:
Lillehammer (22.11) – Engelberg (22.12): 4 kombinezony
Oberstdorf (29.12) – Bischofshofen (06.01): 1 dodatkowy kombinezon
Zakopane (18.01) – Oberstdorf (26.01): 1 dodatkowy kombinezon
Willingen (31.01) – Sapporo (16.02): 1 dodatkowy kombinezon
MŚ Trondheim 2025 (26.02-09.03): 2 dodatkowe kombinezony
Oslo (13.03) – Planica (30.03): 1 dodatkowy kombinezon
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.