| Siatkówka / Rozgrywki Ligowe
Transfer Wilfredo Leona do Bogdanka LUK Lublin (piąty zespół w sezonie 2023/2024) określany był mianem zaskoczenia i wielkiego hitu PlusLigi. Wzbudził olbrzymie zainteresowanie i do teraz widać to po polskich halach. Okazuje się, że niekiedy potrzeba... kilku minut, a nawet mniej, by wyprzedać całe obiekty, kiedy nadchodzi mecz z klubem z Lublina.
Bogdanka LUK Lublin zajmuje obecnie (wtorkowy wieczór) drugie miejsce w tabeli PlusLigi. Pozostała jedynym niepokonanym zespołem i uzbierała na swoim koncie 19 punktów. Na wyjeździe w tym sezonie drużyna Wilfredo Leona grała z Aluron CMC Warta Zawiercie, Barkomem Każany Lwów oraz GKS Katowice. W sobotę zmierzy się z kolei z PGE Projektem Warszawa. To właśnie ten mecz był bezpośrednią inspiracją tego artykułu. Dlaczego?
Start sprzedaży biletów na to spotkanie nastąpił o 12:00, a chwilę później... nie było już czego szukać. Zapytaliśmy klubu, o której oficjalnie wystąpił "sold out". Podano nam, że było to mniej więcej po sześciu minutach od umożliwienia możliwości zakupu. Warto dodać, że starcie to odbędzie się w mniejszym z warszawskich obiektów, czyli Arenie Ursynów, która nie może pomieścić tylu kibiców, co Torwar. Nie zmienia to faktu, że zazwyczaj zespół Piotra Grabana gra w tym obiekcie przy maksymalnej widowni wynoszącej 1500 osób, a tym razem zaplanowano dołożenie trzech dodatkowych trybun, zwiększając tym samym liczebność fanów do dwóch tysięcy. Dla porównania w poprzednim sezonie w tym samym momencie rozgrywek Arenę Ursynów w starciu z lublinianami obejrzało 1260 osób.
Sześć minut to nie jest jedno rekord sprzedaży w tym sezonie PlusLigi.
Jeszcze bardziej spektakularnie prezentuje się dokonanie Aluron CMC Warta Zawiercie. Zespół ten pierwszy mecz sezonu grał ze wspomnianą Bogdanka LUK Lublin. Pula biletów dostępna w sprzedaży interetowej zniknęła... w niecałą minutę – tak przekazano nam w klubie. Trzeba jednak być sprawiedliwym i zaznaczyć, że hala w Zawierciu nie należy do największych w stawce. Oficjalnie mieści 1500 osób, a do sprzedaży internetowej trafia sto biletów – reszta to karnety. Obiekt więc jest praktycznie zawsze wyprzedany. W równie krótkim czasie sprzedawały się w poprzednim sezonie bilety na półfinał i finał mistrzostw Polski.
Jak sprawa się miała w przypadku dwóch pozostałych meczów wyjazdowych, które w terminarzu miał Lublin? GKS Katowice nie wyprzedał hali. Kibiców było 860 na 1534 miejsca. Wyniki frekwencyjne tego klubu w tym sezonie jednak nie zachwycają. Mecz z Będzinem? 562 osoby. Starcie z Nysą? 394. Podobnie było w przypadku starcia z Barkomem, bo 350 fanów. 1018 osób, czyli najwięcej, było podczas spotkania z aktualnymi mistrzami Polski z Jastrzębia-Zdroju. Kolejki po autograf Wilfredo Leona po starciu z Lublinem były jednak długie i sam siatkarz podkreślał, że był tym zaskoczony.
W zeszłym sezonie GKS Katowice i Bogdanka LUK Lublin spotkały się ze sobą w ostatniej kolejce rundy zasadniczej. Mecz odwiedziło 324 widzów.
Jeśli natomiast chodzi o zespół z Lwowa, który również w trwających rozgrywkach gościł lublinian, to oficjalnie w hali było 1705 (na w teorii trzy tysiące miejsc) osób. Lepszy wynik "wykręcili" tylko jastrzębianie, bowiem ich oglądać przyszło 2150 ludzi. Resovia przyciągnęła 1474 widzów, Warszawa 1597. W zeszłym sezonie, kiedy jeszcze Wilfredo Leon nie grał w Lublinie, mecz obu ekip przyszło oglądać 311 osób. Trzeba jednak oddać, że wtedy drużyna z Ukrainy grała w Wieluniu, a hala mieściła 609 osób.
Sam przyjmujący reprezentacji Polski siatkarzy nie kryje radości z rosnącego zainteresowania odwiedzinami kibiców w halach. Z tego, co nam przekazał, żałuje jednak, że po meczach wyjazdowych jego zespół dość szybko wraca do siebie, więc nie zawsze ma czas, by podziękować za obecność każdemu z zainteresowanych fanów.
Co do hali w Lublinie, to prawie zawsze w tym sezonie odwiedzało ją ponad cztery tysiące ludzi.
Czytaj również:
– Śliwka wyjechał na drugi koniec świata. Zdradził powody transferu
– Mistrz Polski nie zagra w KMŚ. "Koszt? Kilkaset tysięcy..."
– Prezes europejskiej federacji spotkał się z Polakami. Jest plan na współpracę
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.