To byłaby rewolucyjna zmiana w działalności związków sportowych w Polsce. Minister sportu, Sławomir Nitras, planuje wprowadzić parytety w zarządach (30 proc. mają stanowić kobiety). Ale na tym nie koniec. Głos w wyborach – i później swoich przedstawicieli w zarządach – mają mieć również reprezentanci kraju. To oznacza, że wpływ na kształt nowego zarządu PZPN mieliby między innymi Ewa Pajor, Robert Lewandowski, ale też Wojciech Szczęsny czy Grzegorz Krychowiak.
Parytety w zarządach związków sportowych w Polsce to coś, o czym minister sportu, Sławomir Nitras, wspomina od pierwszych dni urzędowania. Podkreśla, że skoro kobiety są obecne na arenach sportowych, skoro zdobywają nawet więcej medali niż mężczyźni (przykładem igrzyska olimpijskie w Paryżu), to dlaczego nie ma to przełożenia na skład związków sportowych w naszym kraju.
Ustawa została już przygotowana i jest bardzo prawdopodobne, że wejdzie w życie na początku 2025 roku.
Związki sportowe będą miały sześć miesięcy, aby dostosować swoje statuty do wymogów nowej ustawy. Jej realizacja będzie powiązana z finansowaniem związku przez ministerstwo sportu.
Następne
Na tym jednak nie koniec. Minister sportu chciałby, by reprezentanci i reprezentantki kraju mieli prawo głosu w wyborach w swoich związkach oraz by mieli w zarządach swoich przedstawicieli (co siódmy członek zarządu ma być ich przedstawicielem).
Prawo głosu będą mieli seniorzy oraz seniorki z kadr narodowych i będą mogli z niego korzystać przez cztery lata od ostatniego występu.
To oznacza, że wpływ na kształt nowego zarządu PZPN (wybory zaplanowano w czerwcu 2025) będą mieli nie tylko Robert Lewandowski (kapitan i 156 meczów w kadrze) czy Michael Ameyaw i Maxi Oyedele (ostatnio zadebiutowali w kadrze), ale również Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak, którzy przy okazji meczu z Portugalią zostali uroczyście pożegnani.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.