Sport to nie tylko rywalizacja o sukcesy na stadionach, ale także walka o rozpoznawalność. Magazyn "SportsPro" przedstawił listę 150 najlepszych sportowców pod względem marketingu. Pierwszą "pięćdziesiątkę" zamyka Iga Świątek, która okazała się gorsza od swoich tenisowych rywalek, lecz lepsza chociażby od... Roberta Lewandowskiego. Najpopularniejszy obecnie polski piłkarz zajął 78. miejsce.
Magazyn "SportsPro" wyłania najbardziej zaangażowanych marketingowo sportowców od 2010 roku, kiedy zwycięzcą został LeBron James. Przy badaniu pod uwagę brane są trzy czynniki: całkowity potencjał rynkowy (TAM - z ang. Total Addressable Market), siła marki oraz aspekty ekonomiczne. Wszystkie te współczynniki przeliczane są na wynik ogólny i miejsce w rankingu.
W tym roku najlepsza okazała się amerykańska gimnastyczka Simone Biles, która wygrała już te zestawienie w 2021 roku. W dwóch poprzednich latach na najwyższym stopniu podium stawali Cristiano Ronaldo i Lionel Messi.
A jak poradzili sobie Polacy? Iga Świątek została sklasyfikowana na 50. miejscu, które tym samym zamyka główne zestawienie. Polka okazała się gorsza od swoich rywalek z kortu: Coco Gauff (13.), Aryny Sabalenki (38.) czy Naomi Osaki (48.).
Pewnym pocieszeniem jest dla niej fakt, że względem ubiegłego roku awansowała o osiem pozycji, a teraz uplasowała się wyżej od... Roberta Lewandowskiego (78.). Rywalizacja tych dwóch postaci przybrała w naszym kraju wymiar rozrywkowej walki na memy i porównania. W rankingu dominowali przedstawiciele piłki nożnej, koszykówki i tenisa, ale nie zabrakło także przedstawicieli innych dyscyplin.
Najlepsi sportowcy na świecie (marketingowo) wg. "SportsPro":
1. Simone Biles
2. Vinicius Junior
3. LeBron James
4. Caitlin Clark
5. Leo Messi
6. Rebeca Andrade
7. Kylian Mbappe
8. Ilona Maher
9. Cristiano Ronaldo
10. Katie Ledecky
(...)
50. Iga Świątek
(...)
78. Robert Lewandowski