Camp Nou, serce FC Barcelony, przechodzi właśnie największą transformację w swojej historii. Prace modernizacyjne, które rozpoczęły się w 2022 roku, są częścią ambitnego planu stworzenia jednego z najnowocześniejszych stadionów świata. Klubowe media udostępniły spektakularne wideo z przemiany obiektu. Jak wygląda teraz? Zobaczcie sami!
FC Barcelona opuściła Camp Nou po zakończeniu sezonu 2022/2023, aby umożliwić rozpoczęcie prac renowacyjnych. Początkowo zakładano, że zespół wróci na swój stadion przed końcem bieżącego roku, jednak ostatnie doniesienia wskazują na opóźnienia w realizacji tego planu.
Aktualnie drużyna kontynuuje rozgrywki La Ligi na Estadi Olimpic Lluis Companys, z umową gwarantującą im możliwość gry na tym obiekcie do 31 marca. Wiceprezydentka klubu Elena Fort przyznała, że nie istnieje jeszcze precyzyjny harmonogram powrotu na Camp Nou, co kłóci się z wcześniejszymi nadziejami na zakończenie przeprowadzki przed końcem tego roku.
Modernizacja stadionu przyciąga uwagę nie tylko fanów „Blaugrany” – udostępniane na bieżąco materiały wideo i zdjęcia dokumentują postępy prac. Widać na nich, jak Camp Nou przeobraża się w prawdziwe sportowe centrum przyszłości. Zobaczcie sami!
Nawet jeśli klub zdoła się wyrobić z otwarciem stadionu przed końcem roku, początkowo będzie mógł z niego korzystać tylko podczas rozgrywek krajowych. Wszystko przez przepisy UEFA, które zabraniają klubom zmiany stadionu w trakcie fazy ligowej Ligi Mistrzów, a ostatni domowy mecz na tym etapie Blaugrana rozegra z Atalantą 29 stycznia. Po tym terminie powrót będzie już możliwy, co oznacza, że pierwszy mecz na nowym Camp Nou prawdopodobnie odbędzie się 2 lutego 2025, kiedy Barcelona podejmie Deportivo Alaves.
Renowacja Camp Nou ma zwiększyć pojemność stadionu z 99 tysięcy do prawie 105 tysięcy widzów, czyniąc go największym obiektem w europejskim futbolu. Zakończenie projektu przewidziane jest na sezon 2026/27.
Szacuje się, że całkowita wartość inwestycji może wynieść nawet 1,5 mld euro. Kwota nie obejmuje jedynie remontu stadionu, ale także położonej w pobliżu hali widowiskowo-sportowej.
Zarząd katalońskiego klubu liczy na pojawienie się nowych finansowych perspektyw. Sekretem przyszłego sukcesu ma być model zapoczątkowany w USA pośród włodarzy obiektów NFL. Z wyliczeń ekspertów z firm Legends International oraz Innovative Partnerships Group wynika że, Barca będzie mogła pochwalić się rocznym przychodem w wysokości 347 milionów euro.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.