W boksie zawodowym zapanowała przedziwna moda na zapraszanie do ringu starszych panów. Niedawno walczył wyciągnięty z emerytury Mike Tyson (50-7, 44 KO), a teraz po pięcioletniej hibernacji między liny wrócił 59-letni Oliver McCall (60-14, 39 KO), który pokonał przez techniczny nokaut Stacy'ego Fraziera (16-23, 15 KO). Były mistrz świata wagi ciężkiej został najstarszym zawodnikiem w historii, który odniósł zwycięstwo w ringu. Tylko czy ktokolwiek traktuje to poważnie?
Powroty byłych pięściarzy ze sportowej emerytury nie są niczym nowym, natomiast od pewnego czasu można zauważyć zaskakującą i dość niepokojącą tendencję zapraszania do ringu starszych panów i nazywania ich walk zawodowymi. W 2021 roku 59-letni Evander Holyfield został sponiewierany w ringu przez byłego mistrza UFC Victora Belforta i choć był to przykry widok, była to walka pokazowa. Podobnie było w listopadzie 2020 roku, gdy Mike Tyson zmierzył się z Royem Jonesem Juniorem (pokazowy pojedynek zakończył się remisem – red.). Natomiast już niedawne starcie 58-letniej "Bestii" z Youtuberem Jakiem Paulem (11-1, 7 KO), zakończone porażką na punkty byłego czempiona, rzekomo było już zawodowe. I to nic, że zawodnicy mieli na rękach 14-uncjowe rękawice, a rundy trwały po 2 minuty. Wynik walki został wpisany do zawodowych rekordów.
W ubiegły weekend do ringu wrócił również Oliver McCall, który największe sukcesy osiągał w latach 90., kiedy to był mistrzem świata WBC wagi ciężkiej – w 1994 roku sensacyjnie znokautował Lennoxa Lewisa, następnie pokonał Larry'ego Holmesa, a tytuł stracił w 1995 roku po porażce z Frankiem Bruno. Polscy kibice mogą pamiętać "Atomowego Byka" z trzech walk nad Wisłą – w 2013 roku przegrał na punkty w Legionowie z Krzysztofem Zimnochem, a w 2014 roku stoczył dwa pojedynki z Marcinem Rekowskim (w lutym Opolu wygrał niejednogłośnie na punkty, a dwa miesiące później w Legionowie przegrał jednogłośną decyzją sędziów – red.).
59-letni McCall zmierzył się w ringu w Nashville z... 54-letnim Stacym Frazierem. Obaj wrócili po pięcioletniej przerwie. "Atomowy Byk" rzucił rywala trzy raz na deski i wygrał przez techniczny nokaut w 2. rundzie. Tym samym został najstarszym zawodnikiem w historii boksu zawodowego, który odniósł zwycięstwo w ringu.
Amerykanin, który w kwietniu skończy 60 lat, nie zamierza mówić "pas". Wręcz przeciwnie. Po walce z Frazierem rzucił wyzwanie wspomnianemu wcześniej Jake'owi Paulowi, który ma... 27 lat.
– W następnej walce będę o jakieś 4 kilogramy lżejszy (w sobotnim pojedynku ważył 113,9 kg – red.) więc będzie o wiele więcej techniki. Wciąż mam czym uderzyć, a moja obrona jest całkiem niezła i jeśli zrzucę jeszcze te 4 kg to będę gotowy na każdego. Znokautuję Jake'a Paula. Przyprowadźcie go, a ja pomszczę Nate'a Robinsona i Mike'a Tysona! – zapowiada McCall, choć trudno to traktować inaczej, niż błaganie możliwość zarobku.
Na nieszczęście dla niego, lista chętnych do walki z Youtuberem (czyt. skoku na wielką kasę) jest długa i wiele na niej nazwisk dużo poważniejszych pięściarzy. I przede wszystkim – aktywnych. Choć nigdy nie wiadomo, co wymyśli nieobliczalny Jake Paul – kolejny były mistrz świata wagi ciężkiej w rekordzie mógłby być kuszącą opcją.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.