Jak wiele może zmienić się przez dwanaście miesięcy? Wiedzą coś o tym sympatycy Śląska Wrocław. Równo rok temu na meczu z Rakowem Częstochowa zasiadło 40 000 widzów. I to pomimo brzydkiej i deszczowej aury. Dla odmiany, dzisiejsze spotkanie w Pucharze Polski z Piastem Gliwice oglądało mniej niż 5000 kibiców. To najgorszy wynik pod względem frekwencji na Tarczyński Arena od 607 dni, czyli od ponad 19 miesięcy.
👉 Kiedy kolejne mecze PKO BP Ekstraklasy? Sprawdź terminarz
W maju Śląsk świętował na wrocławskim rynku wicemistrzostwo Polski. David Balda był chwalony za transfery ważnych zawodników, a Jacek Magiera był podrzucany niemal do nieba przez swoich zawodników. Dziś obu nie ma już w klubie.
Trójkolorowi po szesnastu meczach sezonu 2024/25 znajdują się na samym dnie ligowej tabeli. Wygrali tylko jeden mecz i mają aż siedem punktów straty do piętnastej Korony Kielce. Do tego WKS pożegnał się z obecną edycją Pucharu Polski, odpadając po rzutach karnych w 1/8 finału z Piastem Gliwice.
Pojemność obiektu Tarczyński Arena wynosi 42 771 miejsc. Spotkanie z Piastem oglądała garstka kibiców, w porównaniu do wielkości stadionu – 4459.
To najniższa frekwencja za czasów rządów obecnego prezesa WKS-u, Patryka Załęcznego. Odkąd objął stanowisko (11.09.2023), liczba widzów nie schodziła poniżej 10 000. To zarazem najniższa frekwencja od 6 kwietnia 2023 roku i meczu ligowego z... Piastem Gliwice.
Mecz z Piastem był powrotem do mrocznych czasów, w których na gigantycznym, jak na polskie warunki stadionie bywało po kilka tysięcy kibiców. Warto jednak podkreślić, że przez ostatnie półtora roku frekwencja na stadionie Śląska stała na wysokim poziomie. W poprzednim sezonie na domowych meczach WKS-u wyniosła 22 479 kibiców, co było trzecim najwyższym wynikiem w lidze, zaraz po Legii i Lechu. W tym sezonie, mimo kiepskich wyników, średnia frekwencja na meczach na Tarczyński Arena liczy 18 tys. obserwatorów.
Podczas spotkania dało się jednak wyczuć, że miarka wśród kibiców WKS-u się przebrała. Sympatycy Śląska na sektorze B ironizowali poczynania swoich "pupili" skandując "ole", "jesteśmy najlepsi", "celny strzał", "to był faul", "defense", "prawie gol", czy już bardziej gorzkie "co wy robicie, wy nasze barwy hańbicie".
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.