Takiego zgromadzenia wielkich mistrzyń polskiego sportu jeszcze chyba nigdy nie było! Cztery wielkie zawodniczki, które w sumie mają na swoim koncie jedenaście medali olimpijskich – w tym trzy złote – wzięły udział w ostatniej tegorocznej odsłonie akcji "Mistrzynie w Szkołach", która odbyła się w Rumii na Pomorzu. – To godne zakończenie świetnego roku naszego projektu – mówi Otylia Jędrzejczak, pomysłodawczyni akcji "Mistrzynie w Szkołach".
W zajęciach udział wzięło ponad trzysta uczennic z siódmych i ósmych klas szkół podstawowych oraz ze szkół średnich, bo właśnie w tych rocznikach jest największa absencja na lekcjach wychowania fizycznego.
– Rumia jest naszym ostatnim przystankiem tegorocznej edycji akcji "Mistrzynie w Szkołach". No i jest to wyjątkowe zakończenie, bo mamy mistrzynie olimpijskie, medalistki igrzysk olimpijskich, które w sumie mają aż jedenaście medali olimpijskich w jednej sali gimnastycznej. Tak, jak mówi hasło przewodnie projektu "Jestem sobą, jestem Bella, jestem wyjątkowa, piękna i niepowtarzalna”, chcemy to pokazać. Jestem szczęśliwa z realizacji tej akcji w tym roku. Przede wszystkim bardzo mnie cieszy olbrzymie zainteresowanie mistrzyń do udziału w tym projekcie, ale też przeolbrzymie zainteresowanie uczennic szkół, które wzięły udział w projekcie Mistrzynie w Szkołach w 2024 roku to tak naprawdę ponad trzy tysiące uczennic, które czerpały energię, pozytywne nastawienie od naszych mistrzyń, gdzie wspólnie z Ministerstwem Sportu i Turystyki i miastami, do których zawitaliśmy, mogliśmy zrealizować ten cudowny projekt – mówi Otylia Jędrzejczak.
Razem z najlepszą zawodniczką w historii polskiego pływania do Rumii przyjechały trzy inne wielkie mistrzynie sportu – mistrzyni olimpijska z Rio de Janeiro i brązowa medalistka z Londynu w wioślarstwie Magdalena Fularczyk-Kozłowska, mistrzyni i wicemistrzyni z Tokio w biegach sztafetowych Małgorzata Hołub-Kowalik oraz Karolina Naja, raz srebrna i trzy razy brązowa medalistka w kajakarskim sprincie z Tokio, Rio de Janeiro i Londynu. Sponsorem głównym Fundacji Otylii Jędrzejczak, wspierającym program "Mistrzynie w szkołach", jest Bella, wiodąca marka na rynku artykułów higienicznych dla kobiet. Uczestniczki akcji otrzymały atrakcyjne pakiety startowe, ufundowane m.in. przez markę Bella i HMS Fitness.
– Bardzo się cieszę, że znowu mogę też tu być. Trochę miałam przerwę, ale fajnie,ze wróciłam. To duża energia, którą bierzemy od dzieci, ale też im dajemy. Nigdy nie ma złych pytań, a na każde warto odpowiedzieć, tym bardziej, że młodzież nas naśladuje. Dla mnie to żaden problem, bo jestem dość otwartą osobą i lubię rozmawiać o wszystkim – mówi Magdalena Fularczyk-Kozłowska.
– To jest kawałek historii i każda z nas ma swoją indywidualną, którą z chęcią podzieli się właśnie z dzisiejszymi dziewczynami. Po to jesteśmy, żeby właśnie przybliżyć swoje własne historie i pokazać, że jesteśmy takie same jak one. Myślę, że otwartość i szczerość z naszej strony jest bardzo potrzebna, żeby właśnie pokazać tę normalność pewnych problemów, z którymi dziewczyny się spotykają. I my też się z tym spotykałyśmy – dodaje Karolina Naja.
Małgorzata Hołub-Kowalik, podkreśla wagę realizowanego przez Fundację Otylii Jędrzejczak wydarzenia. – To, że spotyka się tutaj tyle mistrzyń, tyle medalistek igrzysk olimpijskich jest naprawdę cudowne, bo chcemy dzielić się tym, że dziewczyny właśnie mają taką siłę i determinację. Uwielbiam to wydarzenie, przede wszystkim dlatego, że promujemy sport, promujemy uśmiech, a chyba najważniejsza jest ta późniejsza rozmowa motywacyjna. Młodzi ludzie bardzo potrzebują teraz takiego wsparcia i myślę, że takie rozmowy z mistrzyniami wiele im dają – mówi.
Projekt „Mistrzynie w szkołach” współfinansowany był przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, a jego ostatnia tegoroczna odsłona także przez miasto Rumia i MOSiR Rumia. Wcześniej w 2024 roku mistrzynie odwiedziły uczennice w Inowrocławiu, Żorach, Białymstoku, Krakowie, Rypinie i Bełchatowie.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.