Prywatnie uważam, że ten format jest bardziej atrakcyjny. Daje więcej emocji, zbiera więcej krajów-uczestników – mówi TVPSPORT.PL o konkursach duetów w skokach szef Pucharu Świata Sandro Pertile. Ale w tej samej wiadomości dodaje: – nie mamy w planach dodawania go do programu MŚ. To pierwsza tak jasna deklaracja FIS.
Michal Doleżal rozlicza się z przeszłością. Jedyny taki wywiad [TYLKO U NAS]
O problemie, a raczej absurdzie związanym z wprowadzeniem przez FIS do kalendarza Pucharu Świata zawodów duetów, pisaliśmy na TVPSPORT.PL w piątek – po zawodach w Titisee-Neustadt, wygranych przez Niemców w składzie Pius Paschke-Andreas Wellinger. Niemcy, a także inne ekipy, przy świetnej pogodzie stworzyły znakomite widowisko. Duety zresztą są już stałym elementem kalendarza, rozegrano je już szósty raz. Tej zimy obejrzymy je jeszcze na PŚ w Lahti w marcu, ale prawdziwą rewolucją będą nadchodzące igrzyska olimpijskie w Mediolanie/Cortinie w 2026 roku.
Jak ogłosiły już MKOl i FIS, we Włoszech w programie skoków duety – przy niechęci ekip – zastąpią tradycyjną czteroosobową drużynówkę.
Konkurs duetów w skokach nie będzie częścią MŚ! Pierwszy raz jasne stanowisko
– Wprowadzenie tego formatu to ruch w stronę nacji, które nie mają czterech skoczków. A tu mogą skakać. Wprowadzenie ich na igrzyska wymogło na nas ograniczenie puli zawodników, którzy tam przyjadą [z 65 do tylko 50 – przyp. red.]. Prywatnie uważam, że to bardziej atrakcyjny i ciekawy format niż normalna drużynówka: daje więcej emocji, jest więcej walki – napisał nam w piątek w nocy Sandro Pertile, szef PŚ.
Działacz wyraził swoją opinię na naszą prośbę. Bo jednak jest to dziwne, że mając nowy, ciekawy format w programie igrzysk i w Pucharze Świata, FIS w lutym nie przeprowadzi duetów na własnej imprezie, czyli mistrzostwach świata w Trondheim. Dotąd Pertile raczej unikał jednoznacznych deklaracji ws. możliwego włączenia formatu do MŚ. Ale skoro teraz wiemy już, że jest jego orędownikiem, wydawało się, że jako kierujący dyscypliną jego intencje na przyszłość są oczywiste – jeśli nie teraz, to na pewno na MŚ 2027 w Falun. Ale nie są.
– Nie planujemy wprowadzenia duetów do programu MŚ – pierwszy raz otwarcie przyznał Pertile. Dodał, że "podstawowym konkursem drużynowym dla FIS nadal jest ten z udziałem czterech zawodników".
Słowem: coś, co jest atrakcyjne, dobre i ciepło przyjęte przez środowisko, nie będzie konkurencją, która jest w oczach FIS warta rozdawania tytułów mistrza świata.
"Duety jako format to dopiero początek". Testy już w Letnim Grand Prix?
– Jestem zdania, że przed nami duże zmiany w sposobie rozgrywania skoków narciarskich. Wprowadzenie duetów to dopiero początek – dodał teraz Sandro.
Te słowa potwierdzają tekst, który na TVPSPORT.PL opublikowaliśmy przed kilkoma dniami. W nim ujawnialiśmy, że FIS od kilku miesięcy pracuje nad rewolucją, której pierwsze efekty zobaczymy w sezonie PŚ 2026/27. Wewnątrz organizacji nazywa się to "modernizacją dyscypliny", a zmiany mają dotyczyć wielu różnych aspektów. W tym właśnie formatów i sposobów rozgrywania konkursów.
Jedną z wyczekiwanych możliwości są m.in. konkursy typu play off. Czy coś takiego zobaczymy faktycznie w skokach na poziomie elity? Pewności nie ma, ale szanse są. Szczegóły FIS ma przedstawić do publicznej wiadomości wiosną przyszłego roku.
1
482.1
2
475.0
3
455.8
4
451.6
5
449.4
6
438.9
7
434.0
8
422.2
9
420.4
10
419.8
11
419.7
12
413.3
13
412.5
14
403.1
15
400.8
16
400.4
17
399.4
18
397.9
19
397.1
20
396.0
21
384.2
22
382.3
23
377.5
24
372.6
25
371.6
26
364.5
27
357.3
28
355.7
29
320.5
30
314.1
1
1749.3
2
1720.2
3
1707.2
4
1680.6
5
1673.1
6
1484.1
7
1458.0
8
1350.9
9
561.6
10
551.6
1
459.1
2
454.8
3
444.1
4
443.6
5
433.5
6
430.1
7
418.3
8
418.2
9
417.7
10
409.4
11
409.1
12
408.7
13
404.1
14
401.1
15
398.4
16
397.7
17
397.5
18
394.5
19
392.7
20
389.6
21
389.4
22
387.7
23
386.4
24
386.2
25
381.5
26
377.7
27
374.0
28
372.6
29
365.0
30
363.6
1
231.1
2
228.9
3
226.0
4
225.7
5
225.5
6
225.3
7
225.0
8
218.2
9
214.6
10
212.4
11
212.0
12
211.6
13
211.0
14
210.0
15
209.1
16
208.5
17
205.8
18
205.3
19
202.9
20
202.5
21
202.1
22
201.2
23
197.0
24
196.7
25
196.4
26
195.0
27
193.6
28
193.4
29
193.2
30
191.5
1
276.9
2
270.8
3
263.9
4
263.3
5
262.1
6
261.5
7
248.7
8
248.0
9
247.7
10
246.0
11
245.7
12
245.4
13
244.3
13
244.3
15
241.4
16
239.6
17
229.6
18
227.5
19
226.9
20
225.1
21
224.8
21
224.8
23
224.7
24
222.3
25
216.4
25
216.4
27
216.3
28
216.2
29
207.4
30
201.9
1
131.6
2
129.8
3
129.6
4
129.0
5
126.5
6
121.4
7
121.1
8
117.9
9
117.7
10
117.6
11
112.2
12
111.6
13
110.6
14
110.5
15
109.9
16
108.7
17
108.3
18
106.7
19
106.2
20
106.0
21
104.1
22
103.9
23
101.7
24
101.0
25
100.5
26
99.8
27
98.7
28
98.4
29
95.0
30
93.3
1
214.5
2
199.2
3
191.2
4
188.5
5
187.9
6
182.3
7
181.4
8
176.6
9
169.4
10
167.6
11
166.4
12
162.4
13
158.3
14
157.8
15
155.7
16
155.6
17
154.7
18
153.5
19
152.8
20
147.9
21
147.6
22
144.6
23
143.9
24
143.5
25
140.0
26
139.7
27
138.0
28
136.1
29
133.6
30
132.3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
1
436.1
2
427.8
3
422.7
4
413.5
5
398.6
6
392.1
7
390.1
8
386.4
9
381.8
10
375.1
11
372.3
12
360.9
13
355.4
14
354.8
15
350.7
16
340.6
17
332.8
18
332.4
19
330.8
20
329.9
21
323.4
22
321.3
23
320.7
24
317.1
25
316.3
26
297.6
27
294.9
28
291.4
29
281.5
30
279.8
1
216.9
2
203.6
3
202.5
4
196.8
5
196.6
6
193.2
7
191.0
8
189.1
9
186.2
10
184.5
11
183.8
12
182.8
13
182.6
14
182.4
15
180.5
16
177.7
17
177.6
18
173.6
19
172.5
20
171.2
21
170.4
22
170.0
23
168.7
24
168.1
25
165.4
26
164.0
27
154.0
28
149.9
29
149.0
30
148.2
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.