Mistrzostwa świata 2034 odbędą się w Arabii Saudyjskiej. Choć do turnieju pozostała niemal dekada, to już teraz budzi on mnóstwo emocji i kontrowersji. Nowe doniesienia "Guardiana" nie spodobają się wielu kibicom. Otóż na stadionach ma obowiązywać zakaz spożywania alkoholu.
Chelsea potwierdza dopingową wpadkę swojej gwiazdy
W Arabii Saudyjskiej może powtórzyć się historia z Kataru. Podczas ostatniego mundialu obowiązywał właśnie taki zakaz. FIFA uporczywie walczyła, aby w trakcie meczów na stadionach sprzedawano niskoprocentowe piwo. Determinacja nie dziwiła – wszak jednym ze sponsorów federacji jest browar produkujący słynnego Budweisera.
Choć dziesiątki tysięcy beczek piwa dotarło na obiekty mundialu, to surowe reguły kraju-gospodarza okazały się ważniejsze. W Katarze istnieje zakaz spożywania alkoholu (choć są nieliczne wyjątki), dlatego na stadionach sprzedawano jedynie bezalkoholowe Bud Zero. FIFA musiała zapłacić swojemu sponsorowi aż 40 milionów funtów odszkodowania.
Saudyjczycy w tej kwestii są jeszcze bardziej restrykcyjni niż Katarczycy. Od ponad 70 lat obowiązuje zakaz sprzedaży alkoholu. Napojów wyskokowych nie można zakupić nawet w luksusowych hotelach. W stolicy kraju, Rijadzie, jest tylko jeden sklep "monopolowy", lecz i tam sam zakup jest nie lada sztuką. Taką możliwość mają tylko… niemuzułmańscy dyplomaci, i to także przy zachowaniu określonych limitów.
Brytyjski "Guardian" informuje, że temat sprzedaży piwa na stadionach jest w zasadzie nie do przeforsowania przez FIFA. Tym razem światowa federacja nie może grać argumentem sponsorskim. Wszak saudyjski koncern naftowy Aramco płaci FIFIE dużo więcej niż Amerykanie z AB InBev.
17:45
NK Celje
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (955 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.