W ostatni weekend styczniowego wielkoszlemowego turnieju tenisowego Australian Open w Melbourne odbędzie się inauguracyjny turniej AO Pickleball Slam – ogłosili organizatorzy. Pula nagród wyniesie 100 tysięcy dolarów (ok. 410,4 tysięcy złotych).
Trzeci kort w Melbourne Park w dniach 24-26 stycznia przyszłego roku przekształci się w centrum pickleballa. Będzie to pierwsza edycja tej imprezy w Australii. Inauguracyjny turniej Pickleball Slam odbył się w kwietniu 2023 roku na Florydzie.
"Pickleball to sport dla każdego, a jego szybki rozwój na świecie podkreśla jego wyjątkową zdolność do łączenia ludzi w każdym wieku i o różnym pochodzeniu. Wprowadzając pickleball do Australian Open, angażujemy się w przyszłość sportów rakietowych i zapewniamy niesamowite wrażenia zarówno graczom, jak i fanom" — powiedział dyrektor ds. tenisa w Tennis Australia Tom Larner. Pickleball był również częścią turnieju tenisowego w Miami w marcu tego roku i został zaprezentowany podczas wielkoszlemowego French Open w czerwcu.
Professional Pickleball Association (PPA), z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła w lipcu, że po raz pierwszy w przyszłym roku zorganizuje turnieje rankingowe poza granicami kraju, z przystankami w Australii, Indiach, Kanadzie, Azji i Europie.
W zawodową ligę Major League Pickleball w USA zainwestowały gwiazdy światowego sportu: była tenisistka Kim Clijsters, futbolista Tom Brady oraz koszykarze LeBron James i Draymond Green. Dyscyplina zainteresowała wielu byłych zawodników i celebrytów, takich jak tenisiści Andre Agassi i Steffi Graf, futbolista Tom Brady, piosenkarka Taylor Swift i aktor George Clooney. W ramach przygotowań kondycyjnych gra w nią m.in. nowy mistrz świata w szachach Gukesh Dommaraju.
Rywalizacja w pickleball toczy się na korcie o wymiarach boiska badmintonowego. Kort przedziela siatka, jak w tenisie ziemnym, natomiast rakiety bardziej przypominają sprzęt do tenisa stołowego. Piłka jest żółta, jak tenisowa, ale plastikowa i perforowana. Pierwszy mecz pickleball rozegrano w 1965 r. w USA. Obecnie w tę dyscyplinę gra w Stanach Zjednoczonych ponad 4,8 mln ludzi.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.