Choć Tyson Fury znów przegrał w Rijadzie z Ołeksandrem Usykiem, nie oznacza to, że nie ma przed sobą lukratywnych opcji. Kibice i eksperci są przekonani, że w 2025 roku może dojść do hitowego starcia z Anthonym Joshuą, na które Brytyjczycy czekają od lat.
Po 12 przeboksowanych rundach sędziowie nie mieli wątpliwości – wszyscy trzej orzekli zwycięstwo Usyka w stosunku 116:112, przyznając osiem rund niepokonanemu Ukraińcowi. Z werdyktem nie zgadzali się zarówno Fury, jak i jego promotor, Frank Warren.
– Uważam, że wygrałem obie walki. Do końca moich dni będę wierzył, że zwyciężyłem w tym pojedynku – stwierdził. Zapytany o swoją przyszłość na konferencji prasowej, "Gypsy King" wstrzymał się od deklaracji. – Może zobaczycie mnie jeszcze w ringu, a może nie – powiedział.
Rywalizacja z Usykiem przyniosła Fury'emu dwie pierwsze porażki w karierze oraz utratę tytułu WBC wagi ciężkiej. Obecnie trzy z czterech najważniejszych pasów są w posiadaniu jego pogromcy, zaś mistrzem federacji IBF jest Daniel Dubois, który we wrześniu 2024 roku znokautował Anthony'ego Joshuę na Wembley.
I to właśnie "AJ" może być kolejnym rywalem Fury'ego. O potencjalnym starciu obu Brytyjczyków mówiło się od przełomu 2015 i 2016 roku, gdy obaj w odstępie sześciu miesięcy sięgnęli po mistrzowskie pasy wagi ciężkiej. Przez lata fani kuszeni byli wizją pojedynku niepokonanych czempionów na wypełnionym po brzegi Wembley.
Choć obecnie żaden z nich nie jest już mistrzem, a ostatnie walki zakończyli na tarczy, eksperci są przekonani, że ich zestawienie nawet w 2025 roku byłoby wielkim hitem, który przyciągnąłby na stadion nawet 100 tysięcy kibiców. Zapytani na platformie X (dawniej Twitter) byli zgodni co do tego, że to najlepsza opcja dla obu zawodników.
"Myślę, że to idealny czas na walkę z Joshuą. Obaj są przegrani, a i tak obaj rozpalą wyobraźnię. Przy okazji to ostatni dzwonek na taki pojedynek" – napisał dziennikarz i komentator TVP Sport, Piotr Jagiełło. "To jest samograj, gigantyczne pieniądze i zainteresowanie – moim zdaniem większe niż przy walce z Usykiem" – dodał Mateusz Hencel.
Jakub Borowicz, prezes organizacji mieszanych sztuk walki FEN, jest przekonany, że komplet biletów na Wembley zostałby wyprzedany w ciągu pierwszej godziny od rozpoczęcia dystrybucji.
Komentator i ekspert współpracujący z TVP Sport, Kacper Bartosiak dostrzega jeden problem, który może pozbawić sympatyków boksu jednego z najbardziej medialnych zestawień XXI wieku. "Tej walki mogą nie zrobić tylko wtedy jeśli ego któregoś z nich na to nie pozwoli. Zobaczymy jak mental Fury'ego poradzi sobie z tym co się dzieje, bo może to go poturbować..." – stwierdził.
Obaj byli mistrzowie – choć najlepsze czasy mają za sobą – są jeszcze w wieku, który nie wyklucza tej walki. W przyszłym roku Fury skończy 37, a Joshua 36 lat. Usyk, którego ręka powędrowała w górę w sobotni wieczór w Rijadzie, w styczniu będzie obchodził 38. urodziny.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.