W czwartkowym spotkaniu 21. kolejki szkockiej Premiership Dundee FC przegrało derbowe starcie z Dundee United 1:2. Mecze między dwoma drużynami, których stadiony znajdują się w odległości około... dwustu metrów był wyjątkowy, bo może być ostatnim takim ligowym starciem. Dundee FC niebawem ma przenieść się na nowy obiekt, a szkockie miasto straci miano miejsca, w którym rywale mają do siebie najbliżej.
Ewentualny spadek jednej z drużyn w tym sezonie może oznaczać, że czwartkowe derby będą ostatnim ligowym spotkaniem na Dens Park. Pierwszy mecz pomiędzy tymi zespołami na poziomie szkockiej ekstraklasy na tym obiekcie odbył się 21 listopada 1925 roku i zakończył wynikiem bezbramkowym.
Jak przekazuje "Daily Mail", jeśli rada miasta wyrazi zgodę, Dundee będzie kontynuować swoje działania w celu budowy nowego stadionu o pojemności 12 500 miejsc w Camperdown na północnym zachodzie miasta. Wniosek o pozwolenie na budowę ma zostać rozpatrzony pod koniec stycznia. Najwcześniejszy możliwy termin przenosin na nowy obiekt to sezon 2026/2027.
Zespoły zmierzą się jeszcze w spotkaniu Pucharu Szkocji, gdy Dundee FC ponownie będzie gospodarzem. To, czy dojdzie do ligowych meczów w kolejnym sezonie, zależy od tego, czy drużyny pozostaną w Premiership.
Większe powody do zmartwień mają gracze gospodarzy, którzy po porażce 1:2 spadli na dziewiąte miejsce w tabeli i wiele wskazuje na to, że w kolejnej części sezonu będą rywalizować w tzw. "grupie spadkowej". Dundee United wskoczyło na trzecie miejsce, w tabeli plasując się tylko za Celtikiem i Rangersami.
Czwartkowe spotkanie było więc szczególnym, bo może być ostatnim w starciem obu zespołów na poziomie Premiership na stadionie, który od obiektu lokalnego rywala dzieli raptem 200 metrów...
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.