| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Stadion w Białymstoku, choć miejski, to wkrótce może stać się bardziej związany i kojarzony z Jagiellonią Białystok. Na taki pomysł wpadli kibice, którzy przy współpracy ze spółką miejską oraz klubem chcą, by na trybunach Chorten Areny pojawił się napis – Jagiellonia Białystok.
Opinie na ten temat są podzielone. Jest wielu entuzjastów tego pomysłu, są też przeciwnicy i to w samym środowisku kibicowskim. Stowarzyszenie kibiców "Dzieci Białegostoku" chce, by na trybunie wschodniej Chorten Areny w Białymstoku zmieniono układ krzesełek na taki, który ułożyłby napis "Jagiellonia Białystok". W tej sprawie sympatycy mistrzów Polski chcą złożyć projekt do najbliższego budżetu obywatelskiego.
– Cieszymy się, że możemy stworzyć taki projekt, żeby odświeżyć nasz stadion po zdobyciu mistrzostwa Polski. Jest to dobry czas. Idealny wręcz można powiedzieć, żeby się zmienił, żeby pojawił się napis "Jagiellonia Białystok", żeby ten stadion był coraz bardziej kojarzony z mistrzem Polski. Chcemy, by napis Białystok i Jagiellonia promowało nasz klub i nasz region w całej Polsce, jak i w Europie. Tym bardziej że teraz z powodzeniem gramy i miejmy nadzieję, że będziemy grać dalej w europejskich pucharach – mówił prezes stowarzyszenia "Dzieci Białegostoku" Adam Tołoczko.
Na tę współpracę dobrze zapatrują się władze Chorten Areny, które podpisały wraz z Jagiellonią i kibicami list intencyjny w sprawie promowania projektu w budżecie obywatelskim.
– Od momentu, kiedy zostałem prezesem, spotkaliśmy się z kibicami i pojawił się szereg różnych tematów, takich, które moglibyśmy wspólnie realizować właśnie na obiekcie, na Chorten Arenie. No i jednym z takich tematów, czy pomysłów było stworzenie napisu Jagiellonia Białystok. I rzeczywiście, idąc tym krokiem Polsat Plus Areny w Gdańsku, czyli tam mamy napis Lechia Gdańsk. Tak samo Tarczyński Arena, czyli w Śląsku mamy Śląsk Wrocław, czas na Chorten Arenę i czas na to, żeby tutaj był napis właśnie Jagiellonia Białystok – mówił nam prezes Stadionu Miejskiego w Białymstoku Cezary Mielko.
– To promocja zarówno dla Białegostoku, dla Chorten Areny, ale też i dla Jagiellonii, bo możemy rzeczywiście tutaj reklamować nazwę klubu, czy nazwę naszego miasta podczas wydarzeń sportowych, ale i różnych inicjatyw kulturalnych, jak podczas kabaretonu, czy też podczas różnych targów, lub innych wydarzeń. Także myślę, że każdy na tym skorzysta – dodał Mielko.
Koszt tego projektu ma wynieść około 300 tys. zł netto, wylicza prezes Chorten Areny.
– Kibice wyszli z taką inicjatywą, żeby projekt złożyć do budżetu obywatelskiego na 2026 rok. Koszt, bo oczywiście każdy będzie o to pytał, wyliczyliśmy w granicach 300 tys. zł netto, w tym projekt 40 tys. zł, to projekt. Zakładamy wymianę takich okładzin na krzesełka. To będzie około 1500 krzesełek. Te okładziny będą wymienione – podkreślił nam prezes Chorten Areny.
Inicjatywę kibiców wspiera też Jagiellonia Białystok. List podpisał nowy prezes klubu Ziemowit Deptuła, który nie mógł się nachwalić działalności kibiców.
– Stadion jest takim miejscem, które jednoczy wszystkich mieszkańców regionu. Dlatego cieszę się, że mamy takich kibiców. Sam sobie zazdroszczę trochę tej współpracy, bo takich kibiców naprawdę ze świecą szukać. To jest bardzo fajne, że ta inicjatywa wyszła ze strony kibiców, żeby taki napis zrobić. Dla mnie osobiście jest to początek nowej ery, nowej ery otwarcia na Stadionie Miejskim. Nowy prezes stadionu, nowa energia. Cieszę się na tę współpracę – dodał Ziemowit Deptuła.
Zwycięstwo projektu w głosowaniu mieszkańców może mieć też wyraz symboliczny. Byłoby to pierwsze tego typu odświeżenie obiektu, który właśnie kończy swoje pierwsze dziesięciolecie. Dodajmy, że jak poinformowały nas władze spółki miejskiej, w przerwie letniej od rozgrywek piłkarskich stadion w Białymstoku przejdzie też kompleksową wymianę murawy.
16:00
Bruk-Bet Termalica
18:30
Cracovia
12:45
KGHM Zagłębie Lubin
15:30
Korona Kielce
18:15
Raków Częstochowa
12:45
Lechia Gdańsk
15:30
Arka Gdynia
18:15
Piast Gliwice
17:00
Pogoń Szczecin
16:00
KGHM Zagłębie Lubin
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.