Aryna Sabalenka nie zdołała wygrać trzeciego Australian Open z rzędu. Białorusinka uległa w finale 3:6, 6:2, 5:7 Madison Keys. Porażka w decydującym o triumfie meczu sprawiła, że różnica między pierwszą rakietą świata a Igą Świątek w rankingu WTA mocno stopniała.
Keys w znakomitym stylu sięgnęła po pierwszy tytuł wielkoszlemowy w karierze. Amerykanka w drodze po trofeum wyeliminowała m.in. Danielle Collins, Jelenę Rybakinę, Elinę Switolinę, Igę Świątek i na sam koniec Arynę Sabalenkę. Jako że w 2024 Keys nie wzięła udział w Australian Open z powodu kontuzji, za występ w tegorocznej edycji zgarnie aż 2000 punktów w światowym rankingu i awansuje na 7. miejsce.
Rok temu to Sabalenka sięgnęła po trofeum, dlatego teraz w najlepszym wypadku mogła obronić punkty. Aby tak się stało, musiała jednak trzeci raz z rzędu wygrać zawody w Melbourne. Przegrana w finale oznacza, że od jej dorobku w rankingu odjęte zostanie 700 punktów. Druga Świątek, która polepszyła swój rezultat względem poprzedniego roku, zyska z kolei 650 punktów.
Przed startem turnieju przewaga Białorusinki nad Polką wynosiła 1536 punktów. Sabalenka pozostanie numerem jeden na świecie, ale po rozstrzygnięciach w Australian Open będzie miała zaledwie o 186 punktów od Świątek.
Ranking WTA Live po Australian Open 2025:
1. Aryna Sabalenka – 8956 pkt (-700)
2. Iga Świątek – 8770 pkt (+650)
3. Coco Gauff – 6538 (-350)
4. Jasmine Paolini – 5289 pkt (-110)
5. Jelena Rybakina – 4893 pkt (+170)
6. Jessica Pegula – 4861 pkt (+60)
7. Madison Keys – 4680 pkt (+2000)
8. Qinwen Zheng – 4095 pkt (-1230)
9. Emma Navarro – 3709 (+300)
10. Paula Badosa – 3608 pkt (+650)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.