Dokładnie 322 468 kibiców pojawiło się na stadionach klubów 2. Bundesligi w 19. kolejce, co daje średnią 35 830 osób na mecz – policzyli dziennikarze Kickera. To nowy rekord frekwencji drugiego poziomu rozgrywkowego w Niemczech.
W 2. Bundeslidze jest wiele klubów z tradycjami, z dużych miast, a wśród nich byli mistrzowie Niemiec: HSV, Hannover 96, FC Kaiserslautern, FC Nuernberg, czy FC Koeln. Tydzień w tydzień mecze drugiego poziomu rozgrywkowego ogląda na stadionach łącznie kilkaset tysięcy ludzi, a w zakończonej w niedzielę 19. kolejce padł rekord frekwencji.
Od piątku do niedzieli rozegrano 9 meczów, na które przyszło dokładnie 322 468 kibiców. Średnio: 35 830 osób na mecz, co jest nowym rekordem. Poprzedni został ustanowiony w 24. kolejce sezonu 2023/2024 – średnio 33 983 widzów.
Największym hitem weekendu okazał się mecz Hertha Berlin – Hamburger SV (2:3), który zgromadził 71 500 kibiców. Dużym zainteresowaniem cieszyło się również sobotnie starcie Schalke 04 – FC Nurnberg (3:1), które oglądało na żywo 61 955 fanów.
"Nic dziwnego, bo oprócz wielkich zespołów, liga jest obecnie bardziej ekscytująca, niż kiedykolwiek wcześniej. Między pierwszym, a szóstym miejscem jest trzy punkty różnicy" – analizują dziennikarze Kickera.
Meczem, który zgromadził największa publiczność w historii 2. Bundesligi było spotkanie VfB Stuttgart z 1860 Monachium w 32. kolejce sezonu 1976/1977. Wówczas obie drużyny walczyły o awans, a na obiekcie pojawiło się 77 573 widzów, którzy obejrzeli... bezbramkowy remis.
Liderem 2. Bundesligi jest Hamburger SV, a podium uzupełniają: FC Koeln i FC Magdeburg.
19. kolejka 2. Bundesligi. Wyniki:
FC Magdeburg – Eintracht Braunschweig 1:1
Greuther Fuerth – FC Kaiserslautern 2:3
Schalke 04 – FC Nuernberg 3:1
Karlsruher SC – Fortuna Duesseldorf 2:3
FC Koeln – Elversberg 1:0
Hertha BSC – Hamburger SV 2:3
SSV Ulm – Jahn Regensburg 5:1
Hannover 96 – Preussen Muenster 2:2
SV Darmstadt – SC Paderborn 0:1
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.