Organizatorzy wielkoszlemowego turnieju tenisowego US Open ogłosili radykalną zmianę zasad rozgrywek w grze mieszanej. Zawody będą odbywać się przez dwa dni w tygodniu kwalifikacyjnym, aby przyciągnąć najlepszych graczy singlowych – informuje dziennik "The Independent".
👉 Sensacja w Dosze! Sabalenka odpadła już w drugiej rundzie!
W grze mieszanej weźmie udział 16 par, co stanowi połowę liczby uczestników zeszłorocznej imprezy. Zawody odbędą się na dwóch największych kortach – Arthur Ashe i Louis Armstrong. Mecze odbędą się we wtorek 19 sierpnia i środę 20 sierpnia. Oznacza to, że mistrzowie gry mieszanej zostaną wyłonieni jeszcze przed losowaniem par singlowych.
System punktacji, aż do finału, będzie obejmował sety rozgrywane do czterech gemów z tzw. nagłą śmiercią, przy stanie 4:4 zostanie rozegrany tie-break. Zamiast trzeciego seta przewidziany będzie super tie-break. Finał odbędzie się według dotychczasowych zasad, z sześciogemowymi setami.
Największe kontrowersje w przypadku graczy grających w grze podwójnej budzi fakt, że osiem par otrzyma zaproszenia na podstawie łącznej pozycji w rankingu singlowym, a o pozostałych ośmiu parach zadecyduje komitet organizacyjny, przyznając "dzikie karty".
Najlepsi amerykańscy gracze singlowi Jessica Pegula i Taylor Fritz już zobowiązali się do udziału w tym wydarzeniu. Sześciokrotny mistrz Wielkiego Szlema w grze podwójnej Amerykanin hinduskiego pochodzenia Rajeev Ram skrytykował proces rejestracji. Według dwukrotnego wicemistrza olimpijskiego czołowi specjaliści debla na świecie prawdopodobnie nie zagrają w grze mieszanej w US Open na rzecz najlepszych graczy w singlu.
Nagroda pieniężna dla zwycięskiej pary wzrośnie do 1 mln dolarów, o 800 tys. dol. więcej w porównaniu z rokiem 2024.
Tegoroczny US Open odbędzie się w dniach 24 sierpnia – 7 września.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.