| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
To są trybuny na miarę zarządu Legii – takie hasło pojawiło się na transparencie kibiców stołecznego klubu, którzy opuścili pierwszy kwadrans spotkania z Puszczą Niepołomice.
To nie był zwykły wieczór na stadionie przy Łazienkowskiej. Kibice Legii Warszawa odśpiewali "Sen o Warszawie", poczekali na pojawienie się piłkarzy i... opuścili trybuny. Spotkanie rozpoczęło się w ciszy, którą przerywały jedynie okrzyki małej grupki przyjezdnych fanów Puszczy Niepołomice.
Kibice Legii opuścili trybuny. To zapowiedź protestu?
Legioniści rozpoczęli rundę od dwóch meczów bez wygranej. Wojskowi zremisowali 1:1 z Koroną Kielce, a potem przegrali 0:1 z Piastem Gliwice. To wzbudziło irytację kibiców, którzy od początku sezonu zapowiadali, że liczy się tylko mistrzostwo kraju. Grupa "Nieznani Sprawcy" opublikowała przed starciem z Puszczą oświadczenie, które miało jasny wydźwięk.
– Wiemy, że teraz opuszczenie trybun nie będzie super rozwiązaniem. Walczymy i robimy swoje. Liczymy mimo wszystko na to, że razem zrobimy co się da. Gramy na trzech frontach i mamy dać tam z siebie wszystko. Jednak z pełną świadomością informujemy: naszą jedyną cywilizowaną bronią jest zrezygnowanie z kupna biletów i karnetów. Jeśli będziemy zmierzać dalej w tę samą stronę, nowy sezon rozpocznie się przy pustych trybunach – deklarowali kibice, którzy już w Gliwicach krytykowali zarząd klubu i po meczu zaśpiewali w kierunku zawodników "ch... z działaczami, hej Legio jesteśmy z wami".
Już przed meczem na Żylecie pojawił się transparent z hasłem "wyjdź na 15 minut razem z nami, jeśli gardzisz nieudacznikami". Z czasem trybuna północna była pusta, a na innych grupy kibiców także zdecydowały się nie oglądać pierwszego kwadransu spotkania. Pozostał jedynie transparent: to są trybuny na miarę zarządu Legii.
Czego nie wiedzieli kibice? Legia od początku meczu dominowała i prowadziła grę. Kibiców ominęły dwa uderzenia w słupek autorstwa Juergena Elitima oraz Marka Guala. W tym czasie Wojskowi zdobyli też bramkę. Do siatki trafił akurat Bartosz Kapustka.
Po kwadransie kibice wrócili na trybuny. Jednocześnie pojawiły się też transfery skierowane do konkretnych osób decyzyjnych w Legii. Jakie były hasła?
– Mioduski (prezes i właściciel – red.) gdzie jest dyrektor sportowy?
– Jurczak (wiceprezes zajmujący się finansami – red.) gość od excela, po co za transfery się zabiera
– Mozyrko (szef skautingu – red.) dyletant, amator leń. Nie chcemy w klubie takich zer.
Na trybunie wschodniej zawisł za to oddzielny i bardzo długi transparent, który także dotyczył obecnej sytuacji Legii. – 40 milionów z biletów, 58 milionów z transferów. Mioduski, Zieliński, Mozyrko, Jurczak, Herra – gdzie jest drużyna na jaką zasługuje Warszawa – to było hasło przygotowane przez fanów Wojskowych.
Potem znów było słychać kibiców Legii, którzy na start zaśpiewali "hej Legio tylko mistrzostwo", a następnie "Legia to my”. Pojawiło się także hasło "Mioduski, gdzie jest napastnik". Na trybunach można było także usłyszeć: napastnik cienki, bo ma za krótkie spodenki. Najpewniej było to skierowane w kierunku Guala, który ma tendencję do podwijania swoich spodenek.
Potem doping skupiał się już głównie na meczu. Można przypuszczać, że ewentualny brak sukcesów z czasem wpłynie na intensyfikację ruchów ze strony fanów Wojskowych.
Legia wygrała z Puszczą 2:0 po bramkach Kapustki oraz Kapuadiego. Po meczu kibice podziękowali drużynie za grę i wspólnie cieszyli się ze zwycięstwa. Dla stołecznej drużyny wygrana to chwila oddechu po trudnym początku rundy. Trudno jednak przypuszczać, by spokój zapanował w gabinetach.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.