| Piłka nożna / Betclic 1 Liga
Mimo wielkich oczekiwań i potencjału, Wisła Kraków boryka się z problemami na zapleczu PKO BP Ekstraklasy. Według Marcina Baszczyńskiego jednym z głównych powodów rozczarowania fanów jest fakt, że zbyt często wraca się z pamięcią do czasów Bogusława Cupiała. Mimo to sam widzi potencjalnego inwestora, który mógłby do tej ery nawiązać.
Choć w minionym sezonie "Biała gwiazda" sensacyjnie sięgnęła po Puchar Polski, sukces ten został przyćmiony przez brak awansu do PKO BP Ekstraklasy – szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że dogodna sytuacja w tabeli Betclic 1 Ligi została zaprzepaszczona na finiszu. Dość powiedzieć, że w ostatnich dziesięciu kolejkach krakowski klub sięgnął po... dziewięć punktów.
W rozmowie z Marcinem Błońskim dla TVPSPORT.PL legenda Wisły z legendarnych czasów Henryka Kasperczaka przyznała, że lata sukcesów i nostalgia kibiców jest jedną z przyczyn potęgowania rozczarowania po nieudanych wynikach zespołu. – Pamiętam Wisłę z czasów prezesa Cupiała, kiedy było wszystko, czego dusza zapragnęła. Ja się takiej Wisły nauczyłem. I być może to problem obecnego zespołu – cały czas mocno się do tamtych czasów nawiązuje, wspomina, porównuje. Ale kolejne resety nie wychodzą w obecnej Wiśle. Pieniędzy, jak na warunki I-ligowe, jest dużo, a upragnionego sukcesu, czyli powrotu do Ekstraklasy wciąż nie ma – powiedział Baszczyński.
Były obrońca przyznał, że ciążąca na zespole presja może utrudniać zadanie zawodnikom. – W Krakowie jest powiedziane jasno: ładny styl plus wyniki i punkty mają się równać awansowi. Trudno przekonać kibiców, że awans należy osiągnąć każdym możliwym sposobem, bez względu na to jak gra zespół. I Wisła na tym traci. Martwię się, by cierpliwość kibiców się nie skończyła – stwierdził.
Baszczyński zasugerował niespodziewanie, że czasy świetności Wisły mogłyby wrócić... po rewolucji w strukturach klubu. – Znam właściciela Wieczystej Wojciecha Kwietnia i wiem, że byłoby go stać na Wisłę, ale wciąż wchodzi do niej przez ogródek, boczną furtką, zamiast frontowymi drzwiami. Nie chce mocniej uderzyć, a gdyby to zrobił, uważam, że byłyby to rządy porównywalne z czasami Bogusława Cupiała – stwierdził.
W najbliższej kolejce Wisła Kraków zagra na Stadionie Śląskim z Ruchem Chorzów. Na stadionie zasiądzie ponad 51 tysięcy sympatyków obu drużyn, co będzie stanowić rekord frekwencji w XXI wieku. Transmisja w sobotę 22 lutego w TVP Sport, na TVPSPORT.PL oraz aplikacji mobilnej.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.