Już za moment Iga Świątek rozpocznie rywalizację w tegorocznej odsłonie Sunshine Double, czyli na kortach w Indian Wells i Miami. Przed amerykańskimi turniejami strata polskiej tenisistki do liderującej w rankingu WTA Aryny Sabalenki wynosi już ponad 1000 punktów. Co więcej, w najbliższych turniejach trudno będzie tę różnicę zmniejszyć.
Przed rokiem Iga Świątek wracała z Bliskiego Wschodu ze zwycięstwem w Dausze i półfinałem w Dubaju. Teraz zakończyła oba te turnieje odpowiednio na półfinale i ćwierćfinale, po raz pierwszy od 2021 roku nie zdobywając tytułu w żadnym z nich. To oczywiście odbiło się na rankingu WTA i punktach, które straciła jego wiceliderka.
W aktualnym zestawieniu WTA, polska tenisistka ma 7985 punktów, o 175 mniej niż przed Dubajem. Co ciekawe, prowadząca Aryna Sabalenka, mimo porażki w trzeciej rundzie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, liczbę punktów powiększyła (9076). Wszystko ze względu na to, że przed rokiem odpadła tam jeszcze wcześniej.
Strata ponad 1000 punktów nie będzie łatwa do odrobienia, szczególnie w sytuacji, w której są aktualnie obie tenisistki. Przed nami Indian Wells i Miami, gdzie to Świątek broni punktów za zwycięstwo w pierwszym z turniejów (w rankingu "live", po odjęciu punktów z ubiegłorocznej edycji, Świątek traci prawie 2000 punktów...), podczas gdy Białorusinka rok temu odpadała wcześniej w obu odsłonach amerykańskiego "swingu". A później? Później są korty ziemne, gdzie Iga broni m.in. łącznie 4000 punktów za zwycięstwa w Madrycie, Rzymie i w wielkoszlemowym French Open.
Gdyby więc postawić pytanie, kiedy Iga Świątek może wrócić na szczyt rankingu WTA, odpowiedź brzmi: nieprędko. Przed porażką z Mirrą Andriejewą w Dubaju była taka szansa – w trakcie amerykańskich turniejów. Teraz jednak nie ma możliwości nadrobić całej różnicy do Sabalenki. A przynajmniej nie w praktyce, bo w teorii jest szansa matematyczna – gdyby Iga wygrała w Indian Wells, Miami i inaugurującym korty ziemne turnieju w Stuttgarcie, a Aryna w każdym z tych turniejów odpadała na samym początku.
Fani Polki muszą więc przenieść swoje nadzieje w okolice Wimbledonu. Oczywiście zakładając, że na kortach ziemnych Iga znów będzie sobą i obroni większość, jeśli nie całe punkty zdobyte na tej nawierzchni w ubiegłym roku. Co przy aktualnej formie nie wydaje się takie oczywiste...
1. (1) Aryna Sabalenka (Białoruś) – 9076 pkt
2. (2) Iga Świątek (Polska) – 7985 pkt
3. (3) Coco Gauff (USA) – 6333
4. (4) Jessica Pegula (USA) – 5251
5. (5) Madison Keys (USA) – 4679
6. (6) Jasmine Paolini (Włochy) – 4518
7. (7) Jelena Rybakina (Kazachstan) – 4328
8. (10) Emma Navarro (USA) – 4009
9. (8) Qinwen Zheng (Chiny) – 3780
10. (11) Paula Badosa (Hiszpania) – 3746
...
30. (31) Magdalena Fręch (Polska) – 1712
36. (37) Magda Linette (Polska) – 1479
135.(131) Maja Chwalińska (Polska) – 561
194.(204) Linda Klimovicova (Polska) – 363
221.(222) Katarzyna Kawa (Polska) – 320
302.(302) Gina Feistel (Polska) – 216
389.(389) Martyna Kubka (Polska) – 153
Mirra Andreeva
TRWA 1 - 0
Emma Navarro
Ludmilla Samsonova
2 - 0
J. Bouzas Maneiro
E. Alexandrova
0 - 2
Belinda Bencic
Linda Noskova
1 - 2
Amanda Anisimova
Aryna Sabalenka
2 - 0
Elise Mertens
Sonay Kartal
0 - 2
A. Pavlyuchenkova
Solana Sierra
0 - 2
Laura Siegemund
Iga Świątek
2 - 0
Danielle Collins
Zeynep Sonmez
0 - 2
E. Alexandrova
Barbora Krejcikova
1 - 2
Emma Navarro
Iga Świątek
17:30
Clara Tauson
Aryna Sabalenka
12:30
Laura Siegemund
Amanda Anisimova
14:00
A. Pavlyuchenkova
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1019 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.