| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
W najbliższym czasie może dojść do kolejnej zmiany właścicielskiej w PKO BP Ekstraklasie. Twarzą projektu zainteresowanego przejęciem Lechii Gdańsk jest Kinga Strogoff, influencerka z USA z polskimi korzeniami, która jest dyrektorem generalnym Second Street Iron & Metal Co. – Lechia ma potencjał aby być trzecią co do wielkości drużyną w Polsce pod względem przychodów i bazy kibiców – powiedziała w rozmowie dla "iGol.pl".
Lechia Gdańsk znajduje się na siedemnastym miejscu w tabeli PKO BP Ekstraklasy. Klub od kilku miesięcy zmaga się z problemami finansowymi, miał kłopot z otrzymaniem licencji, a do tego ma zakaz transferowy. Kibice Lechii domagają się zmiany właścicielskiej, a obecny włodarz Paolo Urfer miał nawet zastanawiać się nad sprzedażą zespołu.
Zainteresowany przejęciem Lechii jest fundusz inwestycyjny, którego twarzą jest Kinga Strogoff, bizneswoman ze Stanów Zjednoczonych. Jest dyrektorem generalnym Second Street Iron & Metal Co., Inc., członkiem rady doradczej w Basalt International oraz Balmoral Defender/Land Rover Classic, a także globalnym ambasadorem dla AMP FIT (Smart Fitness) i GLOW Beverages. Na Instagramie obserwuje ją ponad 2,1 mln osób. Co ciekawe, zna się także z obecnym prezydentem USA – Donaldem Trumpem.
– Urodziłam się w pierwszej stolicy Polski, Gnieźnie. Mieszkałam w małym miasteczku, żywiąc ambitne cele i aspiracje. Marzyłam o amerykańskim śnie. Zaraz po szkole średniej postanowiłam wziąć odpowiedzialność za swój los. Spakowałam walizkę i poleciałam do USA spełniać swoje marzenia. Miałam nadzieję na lepsze życie i byłam zdeterminowana aby zrealizować swoje ambicje (...) W tym czasie moje drogi skrzyżowały się ze Stevenem Strogoff, który został moim mężem. Oboje ciężko pracowaliśmy, aby stworzyć świetlaną przyszłość dla naszego syna Kaia. Niestety, nie wszystkie historie miłosne mają szczęśliwe zakończenie. Steve zmarł tragicznie na zawał serca, pozostawiając mnie zdruzgotaną i samotną z przytłaczającą odpowiedzialnością za wychowanie naszego małego syna. (...) Pomimo ogromnej straty postanowiłam zamienić ból w siłę i zostać orędowniczką zdrowia i sprawności fizycznej. Ćwiczenia stały się moim sanktuarium i pomogły mi odzyskać moją fizyczną i psychiczną siłę w obliczu przytłaczającego żalu. To wszystko zainspirowało mnie do stworzenia marki, która odzwierciedla moje wartości i która zachęca innych do realizacji celów związanych z dobrym samopoczuciem i prowadzeniem zdrowego trybu życia – powiedziała o swojej drodze w rozmowie z Piotrem Potępą dla "iGol.pl".
Strogoff stoi na czele grupy inwestycyjnej, która chce przejąć Lechię od Paolo Urfera. W rozmowie z "iGol.pl" wyjaśnia powody zainteresowania biało-zielonymi.
– Dla mnie nie ma nic ważniejszego od budowania trwałego dziedzictwa, a Lechia Gdańsk bardzo dobrze wpisuje się w tę wizję. Na marginesie dodam, że nasze obliczenia wskazują, że Lechia ma potencjał aby być trzecią co do wielkości drużyną w Polsce pod względem przychodów i bazy kibiców. Jak wszyscy wiemy pozycja w lidze jest ściśle skorelowana z budżetem klubu. Trzecie co do wielkości przychody powinny w teorii odpowiadać trzeciemu co do wielkości budżetowi. Jeśli będziemy mądrzy, otrzymamy trochę szczęścia to możemy walczyć o tytuł w każdym sezonie. (...) Polska jest obecnie uważana za jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek w Europie, a nieuchronne widmo upadku Lechii Gdańsk naprawdę łamie mi serce. To po prostu dla mnie nie ma sensu. Lechia nie jest jakimś małym nic nieznaczącym klubem. To jeden z największych ośrodków piłkarskich w Polsce. Możliwości są fenomenalne kiedy dołożymy do tego odpowiednią grupę inwestycyjną razem z zespołem zarządzającym. Oznacza to sprowadzenie osób z doświadczeniem w prowadzeniu elitarnych klubów piłkarskich. Oznacza to również sprowadzenie inwestorów, którzy rozumieją, że piłka nożna to nie jest szybki biznes. To sport który wymaga długoterminowych celów i solidnej strategii. Make Lechia Great Again oznacza sprowadzenie klubu do polskich korzeni i stanięcie w obronie tego co jest dla nas ważne: silnego rdzenia, wartości i zwycięstwa!
Na razie Urfer nie chce sprzedać klubu, o czym informuje Strogoff.
– Skontaktowaliśmy się z Paolo Urferem w październiku 2024 z ofertą inwestycji. Nie otrzymaliśmy wtedy żadnej odpowiedzi. Skontaktowaliśmy się z nim ponownie za pośrednictwem przedstawiciela, który zna go osobiście. To było w grudniu 2024. Wtedy Paolo był skłonny do rozmów ze mną. Uznał, że jestem kimś z kim warto porozmawiać. Później dowiedzieliśmy się, że zmienił zdanie i nie zamierza sprzedawać klubu wcześniej niż latem. Nie mam pojęcia jakie jest jego obecne stanowisko, ale wydaje się, że w tej chwili nie ma planu sprzedaży.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.