Były norweski skoczek Johan Remen Evensen jest zaniepokojony spadkiem popularności skoków narciarskich. "Jeśli nic się nie zmieni, to niestety obawiam się, że skoki za 10 lat umrą. Przynajmniej w tym kraju" – napisał w felietonie na stronie internetowej NRK. Nadzieję dla dyscypliny widzi jednak w takich krajach jak Austria, Niemcy i Polska.
"Obawiam się, że nasz narodowy sport, który uprawiał każdy, stał się teraz sportem niszowym. Nie tylko jeśli chodzi o liczbę osób aktywnie zaangażowanych, ale również o zainteresowanie. Obecnie skoki narciarskie stały się zbyt skomplikowane i niedostępne. Nie mam odpowiedzi, ale mam pewne przemyślenia na temat tego, co powinno się stać. Jeśli nie, myślę, że skoki umrą w ciągu 10 lat" – napisał Evensen, który pełni rolę eksperta telewizji NRK.
Jako największą wadę współczesnych skoków narciarskich Norweg widzi zbyt skomplikowane zasady. Jego zdaniem wprowadzenie przeliczników było największym błędem w ostatnich latach. "Moim zdaniem to nigdy nie powinno się wydarzyć. Sportowcy uważają, że było to fantastyczne, ponieważ dzięki temu sport stał się bardziej sprawiedliwy. Skoro tylko najbardziej zainteresowani wiedzą, co dzieje się podczas zawodów, to nic dziwnego, że młodzi ludzie nie chcą się o tym uczyć. Powstało tak wiele przepisów, że same drużyny narodowe nie rozumieją, dlaczego są dyskwalifikowane. Należy uprościć skoki narciarskie" – stwierdził.
Były zawodnik obawia się, że Norwegia podzieli los Finlandii, a później to samo spotka całą dyscyplinę. "Norwegia jest obecnie na dobrej drodze, aby stać się kimś takim, jak nasz stary przyjaciel i sąsiad w skokach, Finlandia. Tam upadek już nastąpił" – pisze. Jego zdaniem nadzieją dla skoków narciarskich jest kilka krajów, w których ich popularność od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. "W Austrii, Polsce i Niemczech zawody w skokach są wyprzedane. Kiedy patrzymy za granicę, widzimy, że wciąż jest nadzieja" – podsumował Evensen.
Norweska federacja liczy z pewnością na to, że przynajmniej skoki na mistrzostwach świata w Trondheim będą się cieszyć większą popularnością po złotym medalu Mariusa Lindvika na skoczni normalnej.
27 lutego, czwartek: kwalifikacje kobiet na skoczni normalnej (godz. 20:30) [RELACJA]
28 lutego, piątek: konkurs kobiet na skoczni normalnej (14:00) [RELACJA]
1 marca, sobota: konkurs drużynowy kobiet (17:00) [RELACJA]
1 marca, sobota: kwalifikacje mężczyzn na skoczni normalnej (20:30) [RELACJA]
2 marca, niedziela: konkurs mężczyzn na skoczni normalnej (17:00) [RELACJA]
5 marca, środa: konkurs drużyn mieszanych (16:00)
6 marca, czwartek: konkurs drużynowy mężczyzn (16:20)
6 marca, czwartek: kwalifikacje kobiet na skoczni dużej (20:30)
7 marca, piątek: kwalifikacje mężczyzn na skoczni dużej (12:15)
7 marca, piątek: konkurs kobiet na skoczni dużej (16:15)
8 marca, sobota: konkurs mężczyzn na skoczni dużej (15:45)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.