W piątek w Pekinie rozpoczną się mistrzostwa świata w short tracku. Reprezentanci Polski spróbują co najmniej wyrównać ubiegłoroczne osiągnięcie, kiedy w Rotterdamie na najniższym stopniu podium stanęła męska sztafeta.
Miesiąc temu w Mediolanie zakończony został cykl World Tour, który w tym sezonie po wielu latach zastąpił Puchar Świata. W nowym formacie nie zabrakło dobrych wyników Polaków. Dwukrotnie na podium 1000 m stanął Michał Niewiński, który w kolejnym roku udowadnia, że należy do światowej czołówki.
Podczas styczniowych mistrzostw Europy w Dreźnie biało-czerwoni w każdej ze sztafet zdobywali medal. W Niemczech srebro wywalczyli mężczyźni (Michał Niewiński, Łukasz Kuczyński, Neithan Thomas, Diane Sellier, Paweł Adamski), a brąz kobiety (Kamila Stormowska, Natalia Maliszewska, Gabriela Topolska, Nikola Mazur) oraz drużyna mieszana (Maliszewska, Niewiński, Sellier, Stormowska, Mazur, Kuczyński).
– Sztafety są naszym mocnym punktem, jednak nie oddamy łatwo skóry w biegach indywidualnych – powiedziała trenerka Urszula Kamińska, cytowana w komunikacie PZŁS. Wraz z podopiecznymi przebywała przez ostatnie tygodnie na zgrupowaniu w Japonii.
– Dysponowaliśmy obiektem, który spełniał wszelkie wymagania łyżwiarzy. Lód był dostatecznie dobry i mogliśmy potrenować jazdę po głębszych trajektoriach. Poza tym spokojna atmosfera sprzyjała skupieniu na pracy i wyciszeniu – dodała.
W Rotterdamie Niewiński, Kuczyński, Sellier i Felix Pigeon wywalczyli pierwszy w historii polskiego short tracku męski medal MŚ. Jak przyznał ostatni z wymienionych, w Chinach wszystko jest możliwe.
– W zeszłym roku już pokazaliśmy, że można zdobyć medal MŚ, nawet jeśli nie staje się na podium Pucharu Świata – podkreślił zawodnik AZS Politechniki Opolskiej.
Mistrzostwa potrwają do niedzieli.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.