Zwycięzca klubowych piłkarskich mistrzostw świata w 2025 roku otrzyma 125 milionów dolarów – poinformowała Międzynarodowa Federacja Piłkarska (FIFA). W puli nagród imprezy, która odbędzie się w dniach 14 czerwca – 13 lipca w USA ma być miliard dolarów. W pierwszej edycji udział wezmą 32 kluby ze wszystkich kontynentów.
Większość z tej kwoty – 525 milionów dolarów to tzw. opłata za udział. Środki te zostaną rozdzielone między klubami na podstawie przyjętych wcześniej kryteriów sportowych i komercyjnych, niezależnie od wyniku, jaki będzie uzyskany na turnieju. Pozostałe 475 milionów przeznaczone zostanie na premie dla uczestników za wyniki. Triumfator ma otrzymać 125 milionów dolarów.
Według prezydenta FIFA Gianniego Infantino można się spodziewać, że stawki "za udział" będą różne. – Takie kluby jak Manchester City i Real Madryt otrzymają większy procent niż mniejsze. Model finansowania zostanie opracowany przez FIFA z Europejskim Stowarzyszeniem Klubów Piłkarskich – zaznaczył Szwajcar.
Liczni zawodnicy i trenerzy, w tym kapitan reprezentacji Anglii Harry Kane, wyrazili obawy dotyczące tych zawodów. Ich zdaniem termin imprezy nie jest dobry. Pojawiają się opinie, że przy i tak napiętym kalendarzu, więcej spotkań może znacznie zwiększać ryzyko kontuzji zawodników.
Kontrowersje wzbudza także fakt, że klubowe MŚ rozpoczną się dwa tygodnie po finale Ligi Mistrzów. Czołowi piłkarze będą w tej sytuacji mieli mało czasu na regenerację sił po zakończeniu długiego sezonu. – To kolejne lato, w którym tak naprawdę nie mamy przerwy. Nie podoba nam się to, ale i tak naprawdę nie możemy nic z tym zrobić. Trzeba będzie grać, aby... wygrać – powiedział napastnik Bayernu Monachium.
Jak wcześniej oświadczył przewodniczący FIFA, przy oczekiwanych 2 miliardach dolarów przychodów z turnieju rezerwy FIFA pozostaną nietknięte, a część wygenerowanych pieniędzy zostanie przeznaczona na klubową piłkę nożną na całym świecie. – FIFA nie zatrzyma ani jednego dolara – zapewnił Infantino.
Klubowe mistrzostwa świata zostaną rozegrane w dniach 14 czerwca - 13 lipca na 12 stadionach w USA. Finał odbędzie się w New Jersey na mogącym pomieścić 82 500 kibiców obiekcie, który ma być też gospodarzem finału mundialu rok później. Mecze odbędą się też na stadionach w Atlancie, Charlotte, Cincinnati, Los Angeles, Miami, Nashville, Filadelfii, Seattle, Waszyngtonie i dwóch w Orlando.
Impreza ma odbyć się w nowym formacie. Tradycyjnie w klubowych MŚ uczestniczyło siedem zespołów – triumfatorzy Ligi Mistrzów poszczególnych konfederacji piłkarskich oraz mistrzowie kraju-gospodarza. FIFA zdecydowała się powiększyć grono zespołów do 32 i wprowadzić fazę grupową. To oznacza, że zamiast siedmiu meczów, jak w ostatnich latach, piłkarze rozegrają łącznie ponad 50.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.