Robert Lewandowski rozgrywa swój najlepszy sezon w Barcelonie. Polak walczy o tytuł króla strzelców La Liga i wszystkie możliwe trofea. Jest wymieniany w gronie kandydatów do zdobycia Złotej Piłki, ale wydaje się, że większe szanse mają… koledzy z zespołu.
Artykuł sponsorowany powstał we współpracy z firmą Fuksiarz
Do uroczystej gali w Paryżu pozostało jeszcze kilka miesięcy. Zapewne na przełomie października i listopada dowiemy się, kto wyjedzie ze stolicy Francji ze Złotą Piłką. Wiele dowiemy się natomiast… 31 maja. Wtedy w Monachium zostanie rozegrany finał Ligi Mistrzów. W plebiscycie kluczowe są umiejętności indywidualne oraz liczby, jednak głosujący zwracają uwagę na trofea. Wygrana najważniejszych klubowych rozgrywek w Europie może mocno przybliżyć do tego cennego wyróżnienia.
Zakłady bukmacherskie na to, kto zdobędzie Złotą Piłkę, oferuje Fuksiarz. W tym momencie faworytem jest Raphinha. To nie może dziwić, ponieważ Brazylijczyk rozgrywa najlepszy sezon w karierze. Błyszczy zarówno na hiszpańskich boiskach, jak i Lidze Mistrzów. Liczby gwiazdy Barcelony robią wrażenie: 27 goli i 20 asyst.
Nie można zapomnieć też o dwóch innych zawodnikach Blaugrany. Lamine Yamal z piłką potrafi zrobić niemalże wszystko, a Pedri w dużej mierze odpowiada za kreowanie ofensywnych akcji lidera La Liga. Ubiegły rok pokazał, że Złota Piłka nie musi wcale trafić do zawodnika, który strzelił najwięcej goli. Wyniki Manchesteru City w tym sezonie pokazują, jak ważnym piłkarzem w zespole Pepa Guardioli był środkowy pomocnik. Jeżeli Barca wygra Ligę Mistrzów, to szanse Pedriego bardzo mocno wzrosną.
Wysoko stoją szanse Kyliana Mbappe. Francuz po przeciętnym początku sezonu wraca do swojej najlepszej dyspozycji. W klasyfikacji strzelców ligi hiszpańskiej dogonił Roberta Lewandowskiego, do tego zdobył już siedem bramek na europejskim podwórku. 44 mecze, 32 gole i szansa na kilka trofeów. Również najważniejsze indywidualne.
Z grona kandydatów jakiś czas temu wypadł Mohamed Salah. Egipcjanin zmierza po kolejne mistrzostwo Anglii, jednak w jego przypadku bolesne w skutkach zapewne okaże się odpadnięcie z LM. Liverpool był jednym z faworytów do końcowego triumfu, niespodziewanie pożegnał się z rozgrywkami już w 1/8 finału…
Jak stoją szanse Roberta Lewandowskiego? Jesienią nazwisko kapitana reprezentacji Polski było dość często wymieniane. Teraz "Lewy" nadal strzela, ale konkurencja… wygląda znacznie lepiej. Napastnik Barcelony wciąż znajduje się w wąskim gronie najlepszych na świecie. Mimo wielu goli i świetnych występów ciężko stawiać Lewandowskiego w pierwszym szeregu, jeżeli chodzi o potencjalnych kandydatów. Dzisiaj na pewno możemy mówić o miejscach w TOP10. Co musiałoby się stać, aby 36-latek znalazł uznanie głosujących? Warunek numer jeden to wygrany pojedynek z Kylianem Mbappe o koronę króla strzelców. W cenie byłby też Złoty But, a także drużynowe sukcesy z Barceloną. Gdyby "Lewy" na przykład strzelił decydującego gola w finale Ligi Mistrzów, to mocno przybliżyłby się do Złotej Piłki. Czy to się wydarzy? Wiele zależy od najbliższych meczów. Typy na najciekawsze wydarzenia sportowe oferuje portal Fuksiarz Sport.
Do tego jeszcze daleka droga. Następne dwa miesiące będą kluczowe, jeżeli chodzi o najważniejsze rozstrzygnięcia w sezonie 2024/2025. Gra o wszystko tak naprawdę dopiero się zaczyna. Lewandowski jest na dobrej pozycji, aby zaatakować konkurentów i dać wiele argumentów głosującym.
– Każdy elektor kieruje się trzema kryteriami. Pierwszym są osiągnięcia indywidualne, drugim zespołowe, a trzecim jest klasa i fair play – mówił Maciej Iwański, polski przedstawiciel w głosowaniu France Football.
Gdyby nie pandemia koronawirusa, to Lewandowski już dawno cieszyłby się z tej prestiżowej nagrody. Musiał zadowolić się jednak tylko i aż drugim miejscem. Patrząc na grę Barcelony w tym sezonie, można z pełnym przekonaniem powiedzieć, że jeszcze nie wszystko jest stracone.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.