Mateusz Kaczor zwyciężył w niedzielę w 13. edycji DOZ Maraton Łódź. 25-letni biegacz dystans 42 km 195 m pokonał w czasie 2:17.00. Wśród kobiet najszybsza okazała się Emilia Mazek – 2:32.55.
Reprezentujący Radomskie Ludowe Towarzystwo Lekkoatletyczne Kaczor finiszował w łódzkiej Atlas Arenie przed Kenijczykiem Labanem Cheruiyotem (2:20.12), który stracił do Polaka ponad trzy minuty. Trzeci był Kamil Karbowiak z AZS KU Politechnika Opolska – 2:21.21.
Kaczor przyznał, że na uzyskanie lepszego rezultatu nie pozwoliła pogoda i porywisty wiatr. – Choć ten wynik nie jest wcale taki najgorszy, zważając na warunki pogodowe na trasie. Na ostatnich kilometrach wiało już strasznie, ale zamknąłem oczy i tak biegłem do mety. To moje pierwsze zwycięstwo w maratonie w karierze i na pewno ten dzień zapamiętam na długo – tłumaczył 25-letni biegacz, który przed rokiem był w Łodzi drugi.
Wśród kobiet ponownie triumfowała Mazek. Biegaczka AZS AWF Warszawa o prawie dwie minuty pobiła rekord życiowy. Wyprzedziło ją tylko dwunastu mężczyzn. Za Polką finiszowały Kenijka Betty Chepkwony (2:34.30) oraz Ukrainka Marina Nemczenko (2:38.00).
– Na 25. kilometrze czułam się jak na rozbieganiu, dziewczyny biegły za wolno, więc ruszyłam do przodu sama. Do mety dobiegłam w zasadzie bez większego zmęczenia. Byłam przygotowana na dużo szybsze bieganie, ale w tych warunkach można było tylko tyle, albo aż tyle. Najgorszy był wiatr, bo czasami walczyłam, żeby utrzymać się na nogach – powiedziała Mazek, która zwyciężyła w łódzkim maratonie dwa lata temu.
Zwycięzcy w nagrodę otrzymali 25 tys. zł. Nie udało im się jednak poprawić rekordów trasy (2:10.02 – mężczyźni i 2:26.45 – kobiety).
W rywalizacji sztafetowej na królewskim dystansie wzięli udział olimpijczycy, wśród których byli m.in. Małgorzata Sobańska, Yared Shegumo, Zbigniew Bródka i Adam Kszczot. – Warunki były prawie zimowe. Pogoda była naprawdę wymagająca. Kiedyś powiedziałem, że po czterdziestce przebiegnę cały maraton. Ale jeszcze tego nie deklaruję, bo trzeba do tego wyzwania naprawdę mocno potrenować – przyznał Bródka.
W niedzielę rywalizowano w Łodzi również na dystansie 10 km. Wśród mężczyzn zwyciężył Mateusz Pawełczak (32.33), a bieg kobiet wygrała Karolina Giza (36.02).
W zawodach wzięło udział blisko 10 tysięcy biegaczy, w tym ok. 3 tys. wystartowało w maratonie, a pozostali w biegach na 10 km i młodzieżowych.
1
3:24.34
2
3:24.89
3
3:25.31
4
3:25.68
5
3:25.80
6
3:32.72
1
7.01
2
7.02
3
7.06
7.07
5
7.10
6
7.10
7
7.12
8
7.14
1
4922
2
4826
3
4781
4
4751
4569
6
4487
7
4455
8
4413
9
4400
10
4362
11
4357
12
4277
13
4181
-
1
20.69
2
19.56
3
19.26
4
19.11
5
18.91
6
18.89
7
18.67
8
18.41
1
8:52.86
2
8:52.92
3
8:53.42
4
8:53.67
5
8:53.96
6
8:54.60
7
8:55.62
8
8:57.00
9
9:04.90
9:06.84
11
9:07.20
-
1
1.99
2
1.95
3
1.92
4
1.92
5
1.92
6
1.89
6
1.89
8
1.85
9
1.80
1
3:04.95
2
3:05.18
3
3:05.18
4
3:05.49
5
3:05.83
6
3:08.28
1
1:44.88
2
1:44.92
3
1:45.46
4
1:45.57
5
1:45.88
6
1:46.47
1
7:48.37
2
7:49.41
3
7:50.48
4
7:50.66
5
7:51.46
6
7:51.77
7
7:55.83
8
7:55.83
9
7:56.41
10
7:56.98
11
7:57.18
12
7:59.81
1
2:11.42
2
2:12.20
2:12.59
4
2:12.65
5
2:14.24
6
2:14.53
7
2:14.58
8
2:15.91
9
2:16.10
10
2:17.83
11
2:19.29
12
2:22.28
13
2:23.00
-
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.