Euroliga dostrzega zagrożenia w projekcie NBA dotyczącym utworzenia konkurencyjnej ligi koszykarzy na kontynencie, ale jest otwarta na dialog – poinformowała prywatna firma ECA, organizująca największe europejskie rozgrywki klubowe.
"Takie projekty wiązałyby się z ryzykiem rozdrobnienia naszego sportu i wywołania zamieszania" – oceniła ECA w komunikacie wydanym nazajutrz po spotkaniu swojego zarządu w Barcelonie.
W ubiegłym tygodniu komisarz NBA Adam Silver oświadczył, że NBA bada możliwość uruchomienia europejskiej ligi pod patronatem Międzynarodowej Federacji Koszykówki (FIBA). Liga składałaby się z 16 klubów, z których 12 miałoby stałe miejsce, a cztery walczyłyby w kwalifikacjach.
Jak poinformowała francuska agencja prasowa AFP, podczas spotkania w Barcelonie sekretarz generalny FIBA Andreas Zagklis i prezes FIBA-Europe Jorge Garbajosa przedstawili za pośrednictwem wideokonferencji projekt NBA 13 klubom należącym do Euroligi.
Zarząd ECA potwierdził we wtorek swoje zaangażowanie w "kontynuowanie udanej drogi", którą Euroliga podąża przez ostatnie 25 lat, podkreślając jednocześnie "otwartość na dialog" z każdą ze stron.
– Jednak (zarząd ECA) stanowczo sprzeciwia się wszelkim inicjatywom, które mogłyby podważyć podstawowe wartości i dziedzictwo europejskiego sportu i grozić utratą lojalnych kibiców – dodał.
Według AFP, to stanowisko jest "szeroko podzielane" przez 13 klubów akcjonariuszy, choć "nie ma jednomyślności".
Prezes ASVEL Lyon-Villeurbanne, były znakomity koszykarz NBA Tony Parker stwierdził, że opowiada się za "fuzją lub partnerstwem" między Euroligą i NBA.
Z kolei dyrektor generalny Euroligi Paulius Motiejunas oświadczył, że "europejskiej koszykówki nie trzeba ratować". – Jeśli NBA i FIBA naprawdę dbają o rozwój koszykówki i o kibiców, to powinny się na tym skupić, a nie tworzyć nową ligę, która rozbija, dzieli i dezorientuje fanów – dodał.
Swój 25. sezon Euroliga świętuje z rzeszą wiernych sympatyków. W poprzednim sezonie mecze oglądało ponad 3 miliony osób, a średnia frekwencja wzrosła o 18 proc.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.