Joanna Jędrzejczyk, która gościła w programie "Punch Line" na kanale YouTube TVP Sport, zdradziła kulisy negocjacji z KSW po wypełnieniu kontraktu przez Roberta Ruchałę. Agentka byłego tymczasowego mistrza organizacji odniosła się również do słów Martina Lewandowskiego, który powiedział, że nie będzie kibicował Ruchale w UFC.
Ruchała był zawodnikiem KSW od listopada 2020 roku. Pod szyldem najlepszej polskiej organizacji stoczył dziewięć walk, z których wygrał osiem. Polak dwukrotnie sięgnął po tymczasowy pas wagi piórkowej. Jego jedynym pogromcą był – w starciu o niekwestionowane mistrzostwo – Salahdine Parnasse.
Po wypełnieniu kontraktu w listopadzie 2024 roku Ruchała stał się wolnym zawodnikiem. Negocjacje z KSW w sprawie nowej umowy nie przyniosły efektu i ostatecznie reprezentant klubów Grappling Kraków oraz Czerwony Smok Poznań zdecydował się wybrać sportowe marzenia i spróbować swoich sił w UFC. Choć umowa ze światowym hegemonem nie jest jeszcze podpisana, odpowiadająca za jego interesy Jędrzejczyk zapewnia, że dostała od właścicieli organizacji zapewnienie dotyczące zarówno Ruchały, jak i Jakuba Wikłacza.
Rozczarowany odejściem Ruchały z KSW jest Martin Lewandowski. Współwłaściciel organizacji powiedział niedawno, że Ruchała na ostatnim etapie negocjacji zachował się "nieelegancko". – Nie będę udawał, że wszystko jest ok i że będę mu jakoś super kibicował w UFC. Bo nie będę – dodał.
– Ustaliliśmy z Robertem, że nie będziemy tego szeroko komentować. My jako cały team nie żywimy urazy do KSW, Martina czy Wojsława, a tym bardziej Macieja. Jesteśmy troszeczkę tym zaskoczeni. Robert od razu do mnie o tym napisał. To mogło wzbudzić pewne niejasności, smutek, trochę żalu... ale nie patrzymy na to. Pozostawiamy za sobą wspaniały projekt. Szkoda, że Martin nie chce wspierać Roberta i mu kibicować – powiedziała Jędrzejczyk w programie "Punch Line". – Myślę, że Martin mocno kocha KSW i nie może się pogodzić z tym, że Robert odchodzi. Ale to trochę tak, jak z Mateuszem Gamrotem, gdy odchodził do UFC. Robert wybrał swoje ambicje sportowe, a nie pieniądze – dodała.
Była mistrzyni UFC potwierdziła za to słowa Lewandowskiego, że organizacja zaproponowała Ruchale podwyżkę o sto procent w porównaniu do wypłat za walki na poprzednim kontrakcie... jednak zdaniem jej i zawodnika, ze względu na wysokość dotychczasowych zarobków, ich podwojenie wciąż nie było wystarczającą ofertą. – Jakbyś do pięciu złotych dorzucił pięć, to też będzie podwyżka o 100 procent. Nie mogliśmy i nie chcieliśmy się na to zgodzić, choć to rozumiemy. To są negocjacje. Zawsze od stołu można odejść i nie powinno się żywić urazy – a tutaj to się trochę wydarzyło. W tym przypadku wygrała ambicja sportowa Roberta. I tyle – stwierdziła.
Gdyby Ruchała został w KSW, najprawdopodobniej czekałby go rewanż z Parnasse'em. W ocenie Jędrzejczyk, byłoby to nieuzasadnione ryzyko. – My chcemy stoczyć walkę z rywalem na poziomie Parnasse'a… ale już w UFC. Uważam, że po dwóch latach od pierwszej walki Robert jest w zupełnie innym miejscu, ale to byłby pojedynek obarczony bardzo dużym ryzykiem. Wiedzieliśmy, że jeśli weźmiemy tę walkę, to ryzyko byłoby bardzo duże. Dlatego chcemy ten poziom ryzyka przenieść do UFC i tam wspinać się szczebelek po szczebelku – uzasadniła.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.