| Piłka nożna / Liga Konferencji
Legia Warszawa pokonała Chelsea 2:1 w rewanżowym meczu ćwierćfinałowym Ligi Konferencji. Choć stołeczna drużyna odpadła z rozgrywek, to przeszła do historii polskiej piłki. Jeszcze żaden klub znad Wisły nie pokonał angielskiego klubu w europejskich pucharach na wyjeździe!
Po pierwszym spotkaniu ćwierćfinałowym wydawało się, że jest już po sprawie. Chelsea pokonała Legię 3:0 i ze sporą przewagą podchodziła do rewanżu na Stamford Bridge. W Londynie Wojskowi podjęli jednak walkę. Dzięki golom Tomasa Pekharta oraz Steve’a Kapuadiego strata w dwumeczu została zmniejszona do dwóch trafień.
Czwartkowe zwycięstwo ma nie tylko prestiżowy wymiar. Zarówno Legia, jak i cała Polska dopiszą sobie kolejne punkty do krajowego oraz klubowego rankingu UEFA. Jest jeszcze jeden aspekt, tym razem historyczny. Drużyna Goncalo Feio przełamała fatalną passę polskich klubów w Anglii.
Począwszy od 1961 roku, kiedy to Tottenham rozbił Górnika Zabrze aż 8:1 w Pucharze Europy, polskie kluby zagrały 20 meczów w europejskich pucharach na angielskich stadionach (nie licząc rozgrywek Intertoto). Starcie Chelsea – Legia było zatem jubileuszowe i… dopiero pierwsze zwycięskie.
Dotychczas szczytem osiągnięć rodzimych zespołów były remisy: Widzewa Łódź z Manchesterem City (2:2, Puchar UEFA 1977/78) i Manchesterem United (1:1, Puchar UEFA 1980/81), Legii z Manchesterem United (1:1, Puchar Zdobywców Pucharów 1990/91) i Blackburn Rovers (0:0, Liga Mistrzów 1995/96), Dyskobolii Grodzisk Wielkopolski z Manchesterem City (1:1, Puchar UEFA 2003/04) oraz Wisły Kraków z Tottenhamem (1:1, Puchar UEFA 2008/09).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.