Piłkarze Bayernu Monachium już w sobotę mogli zapewnić sobie mistrzostwo Niemiec i choć w 31. kolejce Bundesligi pokonali Mainz 3:0, na świętowanie przyjdzie im poczekać jeszcze co najmniej tydzień. Wszystko za sprawą Bayeru Leverkusen, który wygrał 2:0 z Augsburgiem i zachował matematyczne szanse na obronę tytułu.
Przed 31. kolejką Bayern miał osiem punktów przewagi nad drugim Bayerem, a kibice w Monachium po cichu liczyli, że już w sobotę ich ulubieńcy przypieczętują 34. mistrzostwo Niemiec w historii klubu. By tak się stało, Bayern musiał wygrać z Mainz, a Bayer stracić punkty w starciu z Augsburgiem.
Bawarczycy bez problemu uporali się z rywalem, zwyciężając 3:0. Wynik otworzył Leroy Sane, a jeszcze w pierwszej połowie podwyższył go Michael Olise. Po przerwie do bramki rywali trafił Eric Dier. W 84. minucie meczu na murawie pojawił się Thomas Mueller, który zmienił Leroya Sane. Dla 35-latka, który po sezonie odejdzie z klubu, był to 500. występ w Bundeslidze w barwach Bayernu Monachium.
W rozgrywanym równolegle meczu w Leverkusen Bayer pokonał FC Augsburg 2:0, a obie bramki padły w pierwszej połowie: najpierw do siatki trafił Patrick Schick, a tuż przed przerwą – Emiliano Buendia. Bramkarza gości pokonał także Nathan Tella, ale jego gol po analizie VAR został anulowany z powodu spalonego.
Taki wynik oznacza, że na trzy kolejki przed końcem Aptekarze zachowali matematyczne szanse na obronę tytułu, bo do lidera z Monachium tracą 8 punktów. Jeśli w następnej kolejce Bayern wygra lub zremisuje na wyjeździe z RB Lipsk, odzyska mistrzostwo Niemiec.
W sobotę porażki doznał klub VfL Wolfsburg, który musiał uznać wyższość Freiburga (0:1). Wilki od 26. minuty grały w osłabieniu po czerwonej kartce dla Maximiliana Arnolda, a gola dającego zwycięstwo w drugiej połowie zdobył Maks Rosenfelder. Kamil Grabara rozegrał cały mecz, a w pierwszej połowie popisał się świetną interwencją, natomiast Jakub Kamiński wszedł na boisko w 62. minucie i nie wyróżnił się niczym szczególnym.
Dzięki tej wygranej Freiburg awansował na 4. miejsce, dające grę w przyszłym sezonie Ligi Mistrzów. Na szóstą pozycję, gwarantującą udział w eliminacjach Ligi Konferencji awansowała Borussia Dortmund, która po emocjonującym meczu pokonała Hoffenheim 3:2. Gola na wagę trzech punktów w doliczonym czasie gry strzelił Waldemar Anton.
Hoffenheim zajmuje 15. miejsce z przewagą pięciu punktów nad strefą spadkową, w której znajdują się: Heidenheim (obecnie na miejscu oznaczającym grę w barażach o utrzymanie), Holstein Kiel i VfL Bochum.
Bundesliga. 31. kolejka:
Stuttgart – Heidenheim 0:1
Leverkusen – Augsburg 2:0
Bayern – Mainz 3:0
Kiel – Moenchengladbach 4:3
Hoffenheim – Drotmund 2:3
Wolfsburg – Freiburg 0:1
18:30 Frankfurt – Lipsk
Niedziela, 27 kwietnia
15:30 Bochum – Union
17:30 Werder – St. Pauli
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.