To było wielkie zwycięstwo Sternika Szczecin, wypracowane od pierwszej minuty pierwszego meczu. Dzięki metodycznej i skutecznej grze, po dwóch latach przerwy, drużyna z Pomorza wróciła na szczyt podium, zdobywając złoty medal rozegranych w sobotę 26 kwietnia XVI Mistrzostw Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Drugie miejsce zdobyła Drużyna Marzeń z Jeleniej Góry, przegrywając finał 0:1. Trzecie miejsce wywalczyli natomiast zawodnicy z D.D. Sarnów.
W ten słoneczny dzień niemal 400 dziewcząt i chłopców z 39 placówek opiekuńczych z całej Polski rozegrało łącznie kilkadziesiąt spotkań. Poziom był bardzo wyrównany, a emocje wielkie. Choćby w meczu o awans do ćwierćfinału, między Tygrysami Ruszków i Nadzieją Podkarpacie, kiedy na chwilę zatrzymał się czas. Na sąsiednim boisku nierozstrzygnięte w przepisowym czasie spotkanie trzeba było zakończyć serią rzutów karnych. Zamiast rozgrywać swoje mecze zawodnicy innych drużyn dopingowali potencjalnych rywali. Takich obrazków na tym turnieju nie brakuje.
Mistrz Polski 2025: Sternik Szczecin
Wicemistrz Polski 2025: Drużyna Marzeń Jelenia Góra
II Wicemistrz Polski 2025: D.D. Sarnów
– Wspaniale jest wrócić w takim stylu po dwóch latach bez najwyższego stopnia na podium. – powiedział Sławomir Kremer, trener drużyny Sternik Szczecin – Udało nam się to dzięki ciężkiej, regularnej pracy całej drużyny. I nie mam na myśli tylko tego składu, który wyszedł do finałowego meczu. Zwyciężyliśmy, ponieważ zagraliśmy zespołowo. W Sterniku gra zespołowa to wysiłek wszystkich zawodników, także rezerwowych oraz tych najmłodszych, którzy przyjechali dziś z nami zebrać swoje pierwsze doświadczenia. Dopiero takie podejście pozwala nam połączyć jakość pojedynczych zawodników i uzyskać coś więcej. To coś, co dziś zadecydowało o zwycięstwie.
Z edycji na edycję poziom rywalizacji wydaje się coraz bardziej wyrównany. Już nie tylko mecze fazy pucharowej trzymają w napięciu, ale emocje i zaciętą rywalizację widać również w fazie grupowej. Drużyny dobrze wykorzystują czas na przygotowania. Z tego powodu jednak coraz trudniej przychodzi wskazanie zwycięzców kategorii indywidualnych.
Poza zdobywcami I, II i III miejsc nagrody otrzymali także poszczególni zawodnicy najbardziej wyróżniający się na boisku.
Najlepszy zawodnik, MVP Biedronki, sponsora głównego turnieju: Wiktor Szeszko – Sternik Szczecin
Najlepsza zawodniczka: Paulina Dyka – Gromadka Nowa Ruda
Król strzelców: Bartłomiej Milczarek – Socjostrikers Łódź - 23 gole
Najlepszy bramkarz: Jakub Szymkowicz – Sternik Szczecin
Najradośniejszy zawodnik: Natan Zakrzewski – Leśni Białystok
Najmłodszy zawodnik: Tymoteusz Pazio – OWDiR Kołaczkowo 5 lat
Za przykładną, sportową postawę tytuł Drużyny Fair Play turnieju odebrała: Drużyna Fair Play: Tygrysy Olsztyn
– Wysoki poziom i sportowa postawa drużyn, które dziś rozegrały Mistrzostwa Polski zasługują na ogromne uznanie. Trzeba jednak podkreślić, że to co te dzieciaki pokazują na boisku, to tylko ułamek tego, ile pracy muszą włożyć, by w ogóle móc trenować. Mają ogromną wolę walki i wielkie serca – mówi Sylwester Trześniewski, prezes Stowarzyszenia "Nadzieja na Mundial”, organizatora mistrzostw. – napędza je nie tylko szansa zdobycia Pucharu Mistrza Polski, ale i możliwość otrzymania powołania do kadry reprezentacji Polski dzieci z domów dziecka, która podczas czerwcowych X Mistrzostw Świata będzie broniła tytułu wicemistrzów świata.
W tym roku, tradycyjnie już, odbył się też mecz pokazowy, w którym ambasadorzy Mistrzostw – gwiazdy polskiej piłki, które od lat wspierają inicjatywę – zmierzyli się z kadrą reprezentacji Polski dzieci z domów dziecka.Po finałach na murawie dołączyli do młodych kadrowiczów między innymi Dariusz Dziekanowski, Maciej Żurawski, Jacek Bednarz, Radosław Majewski, Marcin Burkhardt i Maciej Szczęsny. Żadna z drużyn nie chciała odpuścić. Ostatecznie, po bardzo wyrównanej walce, mecz zakończył się remisem 2:2. Rozstrzygnięcie na korzyść gwiazd nastąpiło dopiero w serii rzutów karnych.
Sponsorem głównym XVI Mistrzostw Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej była sieć sklepów Biedronka. – Nadzieja na Mundial to nie tylko wiara, że wszystko jest możliwe, ale radość ze wspólnych chwil, którą łączą dzieci z całej Polski. To był turniej pełen emocji, pasji i zaangażowania co w Biedronce cenimy każdego dnia. Wierzymy też, że w Polsce każdy powinien mieć swoją wielką nadzieję. Jak sponsor główny wspieramy ten projekt od ponad dekady i obserwujemy jego rozwój i coraz lepszą oprawę. Jak co roku wręczamy też nagrodę specjalną dla najlepszego zawodnika turnieju, czyli "Nadzieja Biedronki", ale gratulujemy wszystkim, którzy wyszli na boisko i pokazali swoje umiejętności w duchu fair play. – mówi Konrad Nafalski, starszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka, sponsora głównego Mistrzostw.
W XVI Mistrzostwach Polski wzięło udział 39 drużyn z całego kraju: z Wyszogrodu, Mań, Legnicy, Gdańska, Pasymia, Ustki, Siedlec, Białegostoku, Szczecina, Wielgiego, Jasieńca Iłżeckiego Dolnego, Jeleniej Góry, Koszalina, Reszla, Grudziądza, Dąbrowy Górniczej, Olsztyna, Wojnowa, Kołaczkowa, Łaskarzewa, Łobza, Warszawy, Opatowa, Miechowa, Ruszkowa, Gostchorza, Nowej Rudy, Sarnowa, Kraśnika, Franciszkowa, Kutna, Skopania, Kórnika-Bnina, Pszczółek i Łodzi.
Organizator: Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial”.
Patronat honorowy: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, Rzecznik Praw Dziecka, UNICEF Polska, Polski Związek Piłki Nożnej, UEFA Foundation for Children
Sponsor główny: sieć sklepów Biedronka
Sponsorzy: Blachy Pruszyński, NOVA, InPost
Partner Strategiczny: m.st. Warszawa
Partner Główny: ZINA
Patron medialny: TVP Sport
Turniej wspierają: agencja Zenith Media, agencja komunikacyjna FleishmanHillard Warsaw
Więcej informacji o Mistrzostwach na stronie www.nadziejanamundial.pl oraz na profilach w mediach społecznościowych: Facebook: Hope for Mundial, X / Twitter: mundialnadzieja, Instagram: nadziejanamundial
6 - 1
Walia
2 - 5
Francja
3 - 2
Dania
4 - 1
Niemcy
1 - 3
Hiszpania
1 - 2
Belgia
1 - 1
Szwajcaria
4 - 3
Islandia
4 - 1
Walia
4 - 0
Holandia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.