W ostatni weekend maja w Filadelfii Jakub Szymański pobiegnie w prestiżowych zawodach Grand Slam Track! To nowatorska i intratna inicjatywa byłego króla sprintu Michaela Johnsona. Nasz płotkarz wystąpi w niej jako pierwszy Polak, choć nie był pierwszym, który otrzymał zaproszenie. W USA 23-latka czeka podwójne wyzwanie.
Po sezonie halowym, w którym Jakubowi Szymańskiemu na dystansie 60 metrów przez płotki wyszło prawie wszystko, nadzieje związane z letnimi występami 23-latka są bardzo duże. W końcu pod dachem reprezentant SKLA Sopot m.in. poprawił rekord Polski (7.39 sekundy) i został drugim najszybszym Europejczykiem w dziejach – po Colinie Jacksonie. Ta forma doprowadziła go do tytułu mistrza Europy w Apeldoorn i gdyby nie błąd, zapewne doprowadziłaby też do medalu halowych MŚ, z których jednak wyjechał pokonany.
– Kuba to wielki talent. Jego na pewno stać na to, żeby któregoś dnia przebiec pełny płotkarski stadionowy dystans w czasie poniżej 13 sekund – mówił przed kamerą TVP Sport trener Mikołaj Justyński.
Sam Szymański w tym samym materiale Aleksandra Dzięciołowskiego dość ostrożnie mówił o celach na ten sezon. Jednak wyczekiwanie kolejnego rekordu Polski na dystansie 110 m ppł (obecnie to 13.25 s – Szymański współdzieli go z Damianem Czykierem) z pewnością jest wyczuwalne w grupie Justyńskiego.
Podstawowym celem Jakuba jest dobry występ na wrześniowych mistrzostwach świata w Tokio.
Do tego jednak droga jest długa. A jak dowiedzieliśmy się od managementu zawodnika, pierwsza okazja do sprawdzianu formy nadarzy się za niecały miesiąc – 23 maja w Chorzowie, w Memoriale Janusza Kusocińskiego. Tam nie tylko on, ale i wiele gwiazd reprezentacji zainauguruje występy w okresie stadionowym.
Tylko że ciekawsze w przypadku Szymańskiego jest to, co wydarzy się później. A będzie to dwudniowy start w Filadelfii w USA (3 maja – 1 czerwca) – na prestiżowym, nowatorskim mityngu z serii Grand Slam Track. Redakcja TVPSPORT.PL potwierdziła, że Jakub będzie pierwszym Polakiem, którego skutecznie namówił na te zawody ich pomysłodawca, czyli słynny Michael Johnson.
Przypomnijmy, że GST to od początku wizja byłego rekordzisty świata na 200 i 400 m. Jej celem, jak sam wspominał, jest przypominanie światu o lekkoatletach częściej niż raz na cztery lata. Johnson kusi gigantycznymi pieniędzmi w puli nagród i formatem, o którym szerzej pisaliśmy W TYM ARTYKULE. W skrócie: każdego startującego w każdej odsłonie imprezy czekają dwa występy. W przypadku Szymańskiego będzie to zarówno jego koronna konkurencja, 110 m ppł, jak również płaski bieg na 100 m w gronie płotkarzy.
Szymański, który nie wystąpił w Kingston ani nie będzie go w Miami, został tam zaproszony jako tzw. Challenger – podobnie jak 48 innych biegaczy. Drugie tyle ma z Johnsonem podpisane kontrakty na cały czteroodcinkowy sezon.
Co ciekawe, Szymański nie jest jednak pierwszym, o kogo zwróciły się do Polski władze GST. Wcześniej podobne propozycje Amerykanie wystosowali do Natalii Bukowieckiej (z domu Kaczmarek) i Ewy Swobody. Obie jednak z różnych względów odmówiły przylotu za Atlantyk.
Szymański, co potwierdziliśmy u jego menedżerów, miał jeszcze ofertę na start w Miami. Podobnie jak był mile widziany w Chinach, gdzie w sobotę ruszył sezon Diamentowej Ligi. Te terminy, ekstremalnie wczesne z perspektywy europejskiej, nie wchodziły jednak w grę. Po sezonie halowym grupa Justyńskiego (jest w niej także Klaudia Wojtunik) trenowała w Łodzi, a ostatnie tygodnie spędziła na zgrupowaniu na Teneryfie.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.