| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Lech Poznań zdobył mistrzostwo Polski w sezonie 2024/25. Kolejorz zajął też drugie miejsce w klasyfikacji Pro Junior System. Największą premię od PZPN za szkolenie i stawianie na młodzież otrzymało Zagłębie Lubin.
Program Pro Junior System zadebiutował w sezonie 2016/17. PZPN w ten sposób chciał promować młodych piłkarzy i nagradzać kluby, które najczęściej po nich sięgały. Punkty zdobywali zawodnicy U21 (w tym sezonie – urodzeni w 2004 roku lub później). Warunkiem było zaliczenie co najmniej 270 minut oraz pięciu spotkań na boiskach PKO BP Ekstraklasy.
W tym roku Kolejorz wraz z Zagłębiem Lubin zdystansowali resztę drużyn. Ani jednego oczka nie wywalczyły trzy kluby: Korona Kielce, Puszcza Niepołomice oraz wicemistrz Raków Częstochowa.
Dorobek mistrzów Polski opiera się przede wszystkim na Antonim Kozubalu i Michale Gurgulu. Obaj byli kluczowymi postaciami w drużynie Nielsa Frederiksena. Gurgul zagrał w 30 spotkaniach, natomiast Kozubal nie opuścił ani jednego meczu. Co więcej, obaj młodzieżowcy otrzymali powołania do dorosłej reprezentacji Polski. Kozubal zadebiutował w meczu Ligi Narodów z Portugalią.
Punkty dla Lecha uzbierali również Wojciech Mońka i Kornel Lisman, którzy dostawali sporo szans w rundzie wiosennej. Na boisku pojawiał się też Sammy Dudek, ale piłkarzowi z rocznika 2008 zabrakło minut do spełnienia kryteriów.
Pro Junior System związany był z obowiązkiem wystawiania przynajmniej jednego młodzieżowca do gry. Po jego zniesieniu i rezygnacji z kar, PZPN dokonał reformy przepisu. PJS zostanie zastąpiony przez program Młodzieżowiec 2.0, który będzie premiować m.in. za dłuższy pobyt w klubie oraz za grę w europejskich pucharach. Wzrośnie pula przeznaczona dla Ekstraklasy – do 10 milionów złotych.
1. Zagłębie Lubin – 11966 (3,25 mln zł)
2. Lech Poznań – 11743 punkty (2,25 mln zł)
3. Jagiellonia Białystok – 6038 (1,75 mln zł)
4. Widzew Łódź – 5050 (1,25 mln zł)
5. Cracovia – 4386 (750 tys. zł)
6. Śląsk Wrocław – 4272 (500 tys. zł)
7. Górnik Zabrze – 3464 (250 tys. zł)
8. Pogoń Szczecin – 3088
9. GKS Katowice – 2875
10. Legia Warszawa – 2804
11. Radomiak – 2790
12. Piast Gliwice – 2523
13. Motor Lublin – 2450
14. Lechia Gdańsk – 1800
15. Stal Mielec – 526
16. Puszcza Niepołomice – 333
17. Raków Częstochowa – 0
18. Korona Kielce – 0
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.