| Piłka nożna / Euro 2025 kobiet
Debiut reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet w finałach mistrzostw Europy zgromadził tłumy widzów. Biało-czerwone skradły serca polskich kibiców, a ich spotkania cieszyły się milionowymi widowniami. Ustanowiono trzy najwyższe oglądalności w historii żeńskiego futbolu nad Wisłą.
Mecz z Danią był ostatnim dla Polek. Rozgrywane w sobotni wieczór spotkanie oglądało średnio 813 507 widzów TVP 1 (peak: 1 022 877), 430 051 w TVP Sport (peak: 531 438), 45 324 w Internecie (strona, aplikacja, smart tv) oraz 80 819 poza domem (tzw. OOH).
Łącznie daje to średnio wynik: 1 369 701, a w szczytowym momencie – ponad 1,7 mln, co wpisuje się w świetną oglądalność wcześniejszych spotkań. Poprzedni mecz biało-czerwonych na Euro, Szwecja – Polska, śledziło średnio ponad 1,73 mln widzów.
Rekordy przed odbiornikami łączą się natomiast z debiutanckim występem biało-czerwonych. Łączna oglądalność meczu Polska – Niemcy podczas mistrzostw Europy 2025 wyniosła więc 2 037 819 widzów, a w tak zwanym "peaku" była jeszcze wyższa – wyniosła ponad 2,5 miliona!
Średnia oglądalność meczów Polek na Euro 2025:
Polska – Niemcy 2 037 819 widzów (peak: 2,5 mln)
Szwecja – Polska 1 732 748 widzów (peak: 2,3 mln)
Polska – Dania 1 369 701 widzów (peak: 1,7 mln)
Zawodniczki Niny Patalon trafiły do "grupy śmierci" turnieju rozgrywanego w Szwajcarii. W pierwszym starciu mierzyły się z Niemkami – ośmiokrotnymi mistrzyniami Europy – i przegrały 0:2. Spotkanie z silną Szwecją zakończyło się porażką 0:3. Osłodzenie zmagań przyszło na koniec – Polki pokonały Dunki 3:2, zdobywając historyczne bramki i punkty.
W mediach społecznościowych EURO kobiet cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Na portalu TikTok liczba wyświetleń w pierwszej połowie lipca (czyli w okresie wzmożonej promocji EURO 2025) przekroczyła 60 milionów odtworzeń.
Na Youtube również w tym okresie królowały filmy z EURO kobiet. Najbardziej medialna piłkarka świata, Alisha Lehmann generowała wyświetlenia na poziomie 300 000 odtworzeń. Równie dobrze oglądały się gole Polek oraz analiza ich gry (powyżej 250 000).
W tym okresie piłkarscy kibice mogli poznać bliżej polskie piłkarki w grach i quizach organizowanych przez media społecznościowe TVP Sport. Suma wyświetleń na Youtube do połowy lipca wyniosła 6,5 mln.
Już bez Polek Euro 2025 wkracza w kluczową fazę. Od środy do soboty rozegrane zostaną ćwierćfinały. Wszystkie mecze turnieju można oglądać w TVP.
0 - 2
Hiszpania
3 - 1
Włochy
1 - 1
Niemcy
2 - 0
Szwajcaria
2 - 2
Anglia
1 - 2
Włochy
6 - 1
Walia
2 - 5
Francja
16:00
Hiszpania
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.