Mecze klubowych mistrzostw świata rozgrywane w USA w południe lub wczesnym popołudniem ze względu na upał dały się we znaki piłkarzom. Problem zauważyła FIFA, która zapowiedziała, że w związku z tym jeszcze raz przeanalizuje program przyszłorocznego mundialu i rozważy możliwość zmian stadionów.
– Tak, upał to jest temat – przyznał szef FIFA Gianni Infantino, komentując doświadczenia światowej federacji po 63 spotkaniach klubowych MŚ, które zakończyły się w USA w niedzielę zwycięstwem Chelsea Londyn.
W przyszłorocznym turnieju drużyn narodowych, którego współgospodarzami będą USA, Kanada i Meksyk, po raz pierwszy weźmie udział 48 reprezentacji, a do wyłonienia triumfatora potrzebne będą 104 mecze.
Infantino zdradził, że być może na bazie tegorocznych doświadczeń dojdzie do zmiany lokalizacji kilku spotkań, by bardziej, szczególnie w pierwszej części imprezy, gdy dziennie rozgrywanych będzie więcej meczów, wykorzystać niektóre lokalizacje i areny, szczególnie te z zamykanym dachem.
Wśród narzekających na upały i wysoką wilgotność, zwłaszcza podczas meczów rozpoczynających się o godz. 12 czy 15, byli m.in. piłkarze Bayernu Monachium i Borussii Dortmund. – Gra w takich warunkach to coś szalonego i wymagającego mnóstwa energii – ocenił reprezentant Niemiec Leon Goretzka odnosząc się do panujących upałów.
Z drugiej strony zawodnicy obu niemieckich klubów byli zachwyceni warunkami panującymi na zadaszonym i klimatyzowanym stadionie w Atlancie.
Przyszłoroczny mundial zostanie rozegrany w dniach 11 czerwca – 19 lipca. Oprócz Atlanty, możliwości pełnego zadaszenia dają obiekty w Vancouver, Dallas i Los Angeles. Pozostałe stadiony oferują tylko w części zacienione miejsca na trybunach.
– Godzina rozpoczęcia meczu jest bardzo ważna. Zwykłym śmiertelnikom nakazuje się nie wychodzić z domu w godzinach południowych, a piłkarzy naraża się na pełną ekspozycję na słońce w tym czasie i jeszcze oczekuje gry na najwyższym poziomie. To trochę irracjonalne. Chciałbym, żeby piłkarze też byli traktowani z szacunkiem – zauważył trener Borussii Niko Kovac.
Według różnych źródeł, FIFA planuje cztery różne godziny rozpoczęcia meczów w trakcie mistrzostw świata 2026, zwłaszcza w pierwszej części turnieju. Ze względu na różnicę czasu zespoły europejskie raczej nie mogą liczyć na grę wieczorem czasu lokalnego, bo wtedy widownia na Starym Kontynencie oglądałaby je nad ranem, na co z pewnością nie zgodzą się stacje telewizyjne, płacące krocie za prawa do transmisji.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1042 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.