Zatrzymanie w składzie Szweda Antonio Lindbaecka to priorytet dla Lechmy Startu Gniezno, beniaminka żużlowej ekstraligi. Klub, który obecnie funkcjonuje jako stowarzyszenie, by przystąpić do rozgrywek, musi utworzyć spółkę akcyjną oraz zmodernizować stadion.
Po 13 latach gnieźnieńskim żużlowcom udało się wrócić do grona najlepszych
zespołów w kraju. Po krótkim świętowaniu osoby zarządzające Startem musiały
szybko zakasać rękawy, bowiem pracy związanej z przystąpieniem do nowego
sezonu w Ekstralidze jest mnóstwo.
Głównym celem sportowym dla gnieźnieńskich działaczy jest przekonanie Antonio
Lindbaecka do pozostania w Starcie na kolejny sezon. Szwed miał bardzo udany
sezon, w końcówce świetnie spisywał się w Grand Prix i stał się ”łakomym
kąskiem” dla wielu polskich klubów.
– Zatrzymanie Lindbaecka to dla nas priorytet i jest na to spora szansa. Wiemy
jednak, że chętnych do zatrudnienia Szweda jest wielu. Te propozycje się
wzajemnie przebijają. Zrobimy wszystko by zatrzymać go w Gnieźnie, ale
wiadomo, że pewnej bariery nie możemy przekroczyć – powiedział prezes
Startu Arkadiusz Rusiecki.
Jak dodał, pozostali zawodnicy, którzy mieli udział w awansie do Ekstraligi -
Bjarne Pedersen, Scott Nicholls, Ales Dryml czy Adam Skórnicki - także
wyrazili chęć przedłużenia umów.
– Adam Skórnicki rok temu nie miał może najlepszego sezonu w Unii Leszno, ale
powiedział nam, że nie po to harował tak ciężko przez cały rok, by rezygnować
z możliwości jazdy w ekstralidze. Czekamy na regulaminy, jakie KSM-y zostaną
ustalone, czy zostanie wprowadzony limit wydatków - od tego też zależeć będą
składy zespołów – wyjaśnił sternik gnieźnieńskiego klubu.
Dla Startu awans do elity to także wiele wyzwań natury organizacyjnej. Klub
funkcjonuje jako stowarzyszenie, a w Speedway Ekstralidze mogą występować
tylko podmioty będące spółkami akcyjnymi.
– Do rozgrywek musimy zgłosić się do 10 listopada, już jako spółka. Do tej
pory tkwiliśmy tak naprawdę w formule półamatorskiej, jaką jest
stowarzyszenie. Różne jest też podejście sponsorów do kwestii spółki, gdzie
są twarde reguły pieniądza. Ale my jesteśmy od tego, by te obawy rozwiewać. W
gronie, które utworzy przyszłą spółkę będą i grube ryby, ale także ci
mniejsi, którzy swoimi ciężko zarobionymi pieniędzmi zawsze wspierali budżet
naszego klubu – wyjaśnił Rusiecki.
Start w pierwszej lidze dysponował budżetem na poziomie 3-3,5 mln złotych.
Zdaniem prezesa, by myśleć o spokojnym utrzymaniu, potrzeba będzie
zgromadzenia niemal dwukrotnie większej kwoty. Dotychczasowy sponsor
tytularny Lechma zadeklarował, że nadal będzie wspierał gnieźnieński żużel.
Klub musi również dostosować stadion do wymogów licencyjnych obowiązujących w
Ekstralidze. Obiekt wkrótce będzie dysponował sztucznym oświetleniem, trwają
obecnie ostatnie prace związane z tą inwestycją i jupitery zabłysną być może
jeszcze w październiku.
– Jest jeszcze masa rzeczy do zrobienia, takich, na które zwykły kibic nie
zwróci uwagi. Musimy dokonać odpowiedniego podział sektorów, spersonalizować
miejsca siedzące, wprowadzić komputerowy systemu sprzedaży biletów czy
komputeryzację kas, a także zainstalować tablicę elektroniczną. Tych wymogów
jest dużo, a kosztować to będzie sporo. Dlatego czekają nas trudne rozmowy z
miastem, które jest właścicielem obiektu – przyznał Rusiecki.
Zobacz także: Skromny Cieślak: sam trener nic nie znaczy
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.