Justyna Kowalczyk wygrała drugą konkurencję Tour de Ski – bieg pościgowy na 9 kilometrów techniką klasyczną. Polka linię mety minęła 41,4 sek. przed drugą Therese Johaug i została liderką cyklu. W klasyfikacji generalnej podopieczna Aleksandra Wierietielnego ma nad Norweżką 46,4 sek. przewagi.
Kowalczyk ruszyła na trasę jako trzecia, ze stratą 5,3 sekundy do Szwedki Charlotte Kalli oraz 14,7 sekundy do Amerykanki Kikkan Randall. Choć rywalki zapowiadały, że będą za wszelką cenę bronić swoich pozycji, to już na drugim kilometrze musiały oglądać plecy biegaczki z Kasiny Wielkiej. Nie minęła jeszcze połowa dystansu, a sprawa zwycięstwa w tym biegu była już praktycznie rozstrzygnięta.
Dlatego polscy kibice emocjonowali się tym, jak poradzi sobie reszta stawki, a zwłaszcza Therese Johaug. Pod nieobecność Marit Bjoergen to właśnie ona wydaje się być najgroźniejszą rywalką Kowalczyk w walce o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Rok temu Norweżka odrobiła w tym biegu aż 25 sekund straty do Polki, ale tym razem nie potrafiła powtórzyć tego wyczynu.
Tempo biegaczki AZS AWF KAtowice było nieosiągalne dla innych zawodniczek, a druga na mecie Johaug straciła do niej 41,4 sekundy. W dodatku Kowalczyk, jako zwyciężczyni biegu, otrzymała bonifikatę w postaci 15 sekund, dzięki czemu jej przewaga nad Norweżką wynosi aż 46,4 sekundy! Na najniższym stopniu podium stanęła Finka Anne Kylloenen.
Ta wygrana jest znakomitym prognostykiem przed kolejnymi startami, a także w kontekście całej rywalizacji. Do tej pory Kowalczyk wygrywała w Oberhofie trzy ostatnie biegi pościgowe, i za każdym razem triumfowała później w klasyfikacji całego Touru.
Odległe miejsce zajęły pozostałe reprezentantki Polski. Kornelia Kubińska była 56, a Paulina Maciuszek 67. Następny bieg już 1 stycznia w szwajcarskim Muensteral. Wówczas zawodniczki zmierzą się w sprincie stylem klasycznym.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.