"Cokolwiek nie wydarzyłoby się tego dnia w świecie futbolu, nagłówki gazet należeć będą do jednego człowieka" – napisał madrycki "AS" po meczu Bayernu z Wolfsburgiem, w którym Robert Lewandowski strzelił pięć goli w dziewięć minut. To zdanie najlepiej oddaje medialny szał, który zapanował po wyczynie Polaka.
"W dziewięć minut do wieczności" – zatytułował pomeczową relację "Kicker". Mniej oryginalny był "Bild", który napisał o po prostu o "szaleństwie Lewandowskiego". Jednego można być pewnym – od obu tytułów Polak otrzyma najwyższą możliwą notę – 1.
A przecież "Lewy" nie wyszedł nawet w pierwszym składzie na ten mecz. Niemieckie i brytyjskie media prześcigają się w wymienianiu historycznych osiągnięć Polaka. "Bild" podkreślił, że nikt w historii Bundesligi nie ustrzelił tak szybko trzech, czterech ani pięciu goli.
O szalonym występie super-rezerwowego Bayernu pisały wszystkie media i wszyscy, którzy na żywo oglądali jego mecz. Gratulacje na Twitterze składali m.in. Arkadiusz Milik, Maciej Rybus i Zbigniew Boniek, a Sebastian Mila pochwalił się, że "Lewandowski to jego kolega".
Zagraniczne profile prześcigają się w wymyślaniu nowych przydomków dla Polaka i wymieniają całe kluby, które w obecnym sezonie strzeliły mniej goli od niego. To m.in. Juventus, Liverpool i Arsenal. Były piłkarz tego ostatniego klubu trafnie zauważył, że po takim meczu "Lewy powinien zabrać do domu nie tylko piłkę, ale też słupki, siatki i chorągiewki".
Wszystkich przebił jednak Jerome Boateng, który po popisie kolegi przemówił... po polsku. Jego wpis na Twitterze i gratulacje innych sportowców można zobaczyć poniżej.
Naprawdę? �� Gratulacja @lewy_official ⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️
Yes for his performance I learn Polish!�� #HighFive ✋
#FCBWOB @FCBayern #MiaSanMia
— Jerome Boateng (@JB17Official) wrzesień 22, 2015
Robert Lewandowski scores 5 goals in 9 mins, 1st sub in Bundesliga history to do so in Bayern Munich's 5-1 victory. pic.twitter.com/65U0kq028u
— SportsCenter (@SportsCenter) wrzesień 22, 2015
5 Dinger in 10 Minuten????
— Dirk Nowitzki (@swish41) wrzesień 22, 2015
Lewy strzelaj z połowy :)
— Sebastian Mila (@SebastianMila11) wrzesień 22, 2015
Simply unforgettable! #FCBWOB @lewy_official #HighFive pic.twitter.com/f2WSnAsASV
— FC Bayern English (@FCBayernEN) wrzesień 22, 2015
#Lewandowski x 5. pic.twitter.com/YRgtIo16w5
— Emilio Sansolini (@EmilioSansolini) wrzesień 22, 2015
Utterly ridiculous! pic.twitter.com/XoAQvIeR5k
— Gary Lineker (@GaryLineker) wrzesień 22, 2015
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Anna Lewandowska (@annalewandowskahpba)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1019 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.