8 września w Madrycie, podczas posiedzenia zarządu FIBA-Europe, ma zapaść decyzja o przyznaniu organizacji mistrzostw Europy koszykarzy w 2015 r., które pierwotnie miały się odbyć na Ukrainie. Polska jest jednym z ośmiu państw, które starają się o EuroBasket.
Pozostałymi krajami ubiegającymi się o to są: Chorwacja, Finlandia, Francja, Izrael, Łotwa, Turcja i Niemcy. Przeprowadzenie imprezy na Ukrainie uniemożliwia sytuacja polityczna. Polski Związek Koszykówki złożył dwa wnioski - o fazę grupową albo grupową i finałową.
– W Sewilli, gdzie jestem na kongresie FIBA-World, wyczuwa się już wielkie
emocje związane z walką o organizację EuroBasketu. 8 września w porządku
obrad zarządu FIBA-Europe jest kilka punktów, ale myślę, że wybór gospodarza
zdominuje posiedzenie. Prowadzę zakulisowe rozmowy w Hiszpanii, ale czynią to
wszyscy prezesi federacji zainteresowanych goszczeniem turnieju. Bardziej
prawdopodobnym wariantem, na dziś, niż wyznaczenie jednego państwa jest wybór
czterech gospodarzy - na mecze pierwszej fazy grupowej. W jednym z nich
odbyłaby się także druga runda - pucharowa, czyli mecze od fazy 1/8 finału do
walki o medale – powiedział prezes Polskiego Związku Koszykówki Grzegorz
Bachański, członek zarządu FIBA-Europe.
Bachański liczy na to, że atutem w staraniach o organizację EuroBasketu 2015
w Polsce będą... rozpoczynające się w sobotę mistrzostwa świata siatkarzy.
– Mam nadzieję, że międzynarodowe stacje telewizje pokażą fragmenty
inauguracyjnego spotkania mundialu siatkarzy Polska - Serbia na Stadionie
Narodowym, wspaniałą atmosferę wielkiego wydarzenia sportowego, którym
powinniśmy się chwalić. Będę próbował "zarazić" działaczy FIBA-Europe
entuzjazmem polskich kibiców. Muszę jednak przyznać, że tu, w Hiszpanii, nikt
nie mówi o siatkówce, a wyłącznie o mistrzostwach świata koszykarzy, które,
tak jak siatkarskie, rozpoczną się 30 sierpnia – dodał.
EuroBasket w 2015 r. odbędzie się w terminie 5-20 września w zmienionej
formule. 24 drużyny podzielone na cztery grupy zagrają w pierwszym etapie bez
zmian systemem "mecz i rewanż". Do drugiego etapu awansują po cztery
najlepsze z każdej z grup. W drugiej fazie zamiast rywalizacji w dwóch
grupach (tak było w ME 2011 i 2013) będą już mecze w formule play off z
udziałem 16 ekip wg. klucza A1-B4, A2-B3, A3-B2, A4-B1, C1-D4, C2-D3, C3-D2,
C4-D1.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.