| Motorowe / Żużel / Grand Prix
Ten, kto w sobotę był pierwszy raz na zawodach żużlowych, już nigdy więcej na stadion nie wróci. Organizatorzy cyklu Speedway Grand Prix w swojej dwudziestoletniej historii jeszcze nigdy tak bardzo nie czerwienili się ze wstydu.
Oficjalnie organizatorem imprezy był Polski Związek Motorowy. Jednak za wszystkie sprawy "okołotorowe", czyli ułożenie nawierzchni, bandy i maszynę startową odpowiedzialna była firma zewnętrzna.
Wyszła klapa. Po co drążyć temat?
– PZMot – jako organizator – dołożył wszelkich starań, aby ta impreza odbyła się na najwyższym poziomie. Przez ponad dwa lata prowadziliśmy rozmowy z firmą BSI. W umowie zostało nam narzucone, że za przygotowanie toru i organizację techniczną będzie odpowiedzialna firma "Speed Sport" Ole Olsena. Niestety, byliśmy świadkami dużych problemów – w dość delikatnych słowach opisał sytuację Michał Sikora, wiceprezes PZMot.
Odpowiedzialny za wszystkie wpadki Ole Olsen głosu w sprawie nie zabrał. Mało tego, zaraz po zawodach stanowczo zakazał zawodnikom wypowiadania się na ten temat. Totalna ignorancja. Popsułem coś i jeszcze się obrażam? Blisko 70-letniemu jegomościowi nie przystoi takie zachowanie.
Mistrz stąpa po bardzo cienkim lodzie
Duński były trzykrotny mistrz świata na żużlu chyba przez chwilę zapomniał, że to polskie firmy, polscy działacze, a przede wszystkim polscy kibice trzymają jeszcze przy życiu żużel na najwyższym poziomie.
Dlaczego najwięcej eliminacji cyklu Grand Prix jest w Polsce? Bo mamy najładniejsze stadiony, bo polscy sponsorzy wykładają na to największe pieniądze, a co najważniejsze – jest największa frekwencja.
I jak w tej sytuacji ma się czuć polski kibic? Oszukany, okłamany, opluty? W stadionowych kuluarach można było usłyszeć: – Od 5 jestem na nogach. Osiem godzin tutaj jechałem. Za bilet zapłaciłem dwa razy więcej niż cena pierwotna. Pociąg powrotny mam rano. W nagrodę obejrzałem 12 biegów, z czego może cztery były odjechane poprawnie? – żalił się kibic z Zielonej Góry.
– Przez 20 lat widziałem na własne oczy blisko 100 imprez z cyklu Grand Prix. Różne rzeczy się działy, jednak takiego cyrku jak tutaj nie widziałem – dodawał fanatyk "czarnego sportu" z Wielkiej Brytanii.
I nawet kiedy żużlowcy udali się na naradę, żeby zakończyć tę farsę, konferansjerzy mamili rozdrażnionych, zdenerwowanych kibiców głupkowatymi opowiastkami, że za chwilę wznowimy zawody. "Tylko po co, skoro już wcześniej nie dało się tego oglądać" – pytali wściekli kibice, którzy domagali się zwrotu pieniędzy za bilety!
Pusty przeklęty Narodowy?
Żużel to specyficzna dyscyplina. Czterech gości jeździ w lewo, między biegami po torze ściga się polewaczka z ciągnikiem i walcem, a skąpo ubrane dziewczyny, w wysokich obcasach chodzą po błocie podprowadzając zawodników do startu (jakby sami nie trafili we własne pole?). W Polsce jednak tę specyfikę kochają najbardziej.
Jednak po takich zawodach jak te sobotnie, część kibiców więcej na Stadion Narodowy nie przyjdzie. Ba! W przyszłym roku, jeśli nawet zawody będą organizacyjnym sukcesem, to z trybun nie zobaczy ich ponad 50 tysięcy widzów a 20 tysięcy może na wagę złota. A warto pamiętać, że firma BSI podpisała 3-letnią umowę na organizację Grand Prix w Warszawie.
Warto także odnotować, że to nie pierwsza wpadka na Stadionie Narodowym. Wszyscy pamiętają słynny basen przed meczem piłkarzy Polska – Anglia. Saunę podczas meczu otwarcia Euro 2012 także. Już nawet kibice żartują, że jedyne co wyszło, to wystawa klocków Lego i lodowisko...
Najgorsze jest to, że kilkanaście godzin po imprezie już nikt nie pamięta, że przerwane po 12 biegach zawody wygrał Matej Zagar, przed Chrisem Harrisem i naszym Jarosławem Hampelem.
Dyskutuj z autorem:
Follow @geblasty
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
15
3
12
4
14
5
11
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.