Kolejna edycja Największej Lekcji WF-u organizowanej przez Artura Siódmiaka – byłego reprezentanta Polski w piłce ręcznej – zachęcała dzieci do uprawiania sportu. Dzieci schodziły z sali na Torwarze zadowolone i ustawiały się w kolejce po autografy znanych zawodników.
Siódmiak i fundacja Akademia Sportu co roku zwiększają liczbę dzieci uczestniczących w zajęciach. W tym roku było ich łącznie ponad 8 tysięcy. Hasłem, którym były szczypiornista próbuje zachęcić dzieci do aktywności, jest "zwolnienie z WF-u to obciach".
– Warto jest trenować. Wiadomo, może być wygoda, aplikacje wszystko za dzieciaki zrobią i po co się pocić. My tłumaczymy, że sport to takie ujście dla negatywnych i pozytywnych emocji po matematyce czy geografii. To bardzo ważne, by to wszystko było zrównoważone – zastrzegł.
Jak dodał, bardzo istotne jest też nastawienie nauczycieli prowadzących zajęcia WF-u i sposób ich prowadzenia. – Nauczyciel musi mieć dobrą interakcję z podopiecznymi. WF rozwija się, są innowacyjne formy prowadzenia zajęć. Wszystko zależy od kadry, która powinna się stale kształcić, musi być zmotywowana, mieć powołanie. Wtedy lekcje wyglądają inaczej – przekonywał.
O znaczeniu poszukiwania alternatywnych form wspomnianych lekcji mówił także PAP podsekretarz stanu w ministerstwie sportu Jan Widera. Podkreślił, że unikać trzeba schematycznych zajęć. – W tym kierunku idziemy. Musimy pokazać młodemu pokoleniu, że sport i aktywność fizyczna są niezbędne dla rozwoju i zdrowia. Czy sprawność polskich dzieci jest już na przyzwoitym poziomie? Wydaje mi się, że sport to taka dziedzina życia, nad którą cały czas trzeba pracować. Trzeba być wciąż czujnym, w jakim kierunku idą zainteresowania dzieci i młodzieży – podsumował.
Jak co roku Siódmiak zaprosił do pomocy wielu byłych i obecnych sportowców. Po raz pierwszy w akcji wziął udział mistrz olimpijski w skoku wzwyż z Montrealu Jacek Wszoła. Zachęcał on dzieci, by próbowały sił w najbliższej jego sercu lekkiej atletyce. – Rozsądek nakazuje jak najwięcej zajęć z lekkiej atletyki. Np. trójbój jest bardzo wszechstronny, jego formuła sprawdza się od wielu dziesiątków lat – zaznaczył.
Jego zdaniem przy popychaniu dzieci do sportu wykorzystać można ducha rywalizacji i świat mediów społecznościowych, który przez wielu uznawany jest za największe niebezpieczeństwo w kontekście trybu życia dzieci. – One podpatrują rówieśników. Jeśli więc ktoś przyjdzie i powie o zawodach albo wstawi zdjęcie z imprezy sportowej, w której brał udział, to może zainteresować i zachęcić resztę – wskazywał Wszoła.
O nabór do sekcji lekkoatletycznych spokojny jest dwukrotny mistrz olimpijski w pchnięciu kulą Tomasz Majewski. Zwrócił on jednak uwagę, że obecnie najwięcej rodziców chce posyłać pociechy na zajęcia piłkarskie. – Nie ma lepszej reklamy niż wybitny, znany na całym świecie sportowiec. Takich postaci nie mamy dużo, a Robert Lewandowski jest chyba teraz najjaśniejszą z naszych gwiazd. To +ciągnie+ dyscyplinę. Nie wszyscy, którzy ćwiczą, będą piłkarzami. Chodzi o to, by nie zapominali o ruchu i nie siedzieli w domu – ocenił.
Na Torwarze pojawili się także m. in. były piłkarz ręczny Grzegorz Tkaczyk i złota medalistka igrzysk w Rio de Janeiro w wioślarstwie Natalia Madaj. – Chciałabym, by tyle dzieci, ile tu mamy, przyszło i spróbowało swoich sił na ergometrach. Byłam tu na hali kilka godzin i widziałam, że wszystkie dzieci wychodziły uśmiechnięte. Nie było, że mają kontuzje czy coś im dolega. Zajęcia były bardzo pożyteczne, bo poza elementami typowymi dla piłki ręcznej ćwiczono też ogólną koordynację. Dzieci miały do mnie przeróżne pytania - jak trenuję, ale też co jadłam na śniadanie, czy mam męża – wspominała z uśmiechem Madaj.
Wśród dzieci największą popularnością z dyscyplin cieszyły się sporty drużynowe – piłki nożna, ręczna i siatkowa. Sympatycy tej ostatniej mieli największe powody do zadowolenia, bo na imprezie pojawili się Paweł Zagumny, Łukasz Kadziewicz oraz Piotr Gacek. Ich obecność ucieszyła m.in. Amelię, Anię, Wiktorię i Paulinę z jednej z warszawskich szkół. – Najbardziej lubimy siatkówkę. A takie zajęcia jak te, mogłyby się odbywać co tydzień. WF to nasz ulubiony przedmiot – zapewniły.
Na imprezę przyjechali uczniowie z całego kraju. Spotkać można było m.in. przedstawicieli Przemyśla, Białegostoku, Krakowa, Iławy. Siódmiak już wcześniej zadeklarował, że w przyszłym roku chce przenieść swoją akcję na jeden z obiektów piłkarskich, by w jego lekcji WF-u wzięło udział ok. 20 tysięcy dzieci.
24 - 19
AEK Ateny
32 - 30
Piotrcovia Piotrków Tryb.
24 - 24
Sośnica Gliwice
29 - 27
KPR Ruch Chorzów
31 - 31
PGE MKS FunFloor Lublin
25 - 35
OTP Bank-Pick Szeged
32 - 26
KPR Gminy Kobierzyce
35 - 29
Dinamo Bukareszt
30 - 28
FC Porto
29 - 25
VfL Gummersbach
34 - 31
Sport Lisboa e Benfica
36 - 28
HC Kriens-Luzern
30 - 20
MSK IUVENTA Michalovce
32 - 25
CS Minaur Baia Mare
33 - 23
Olympiacos SFP
29 - 30
Energa Szczypiorno Kalisz
25 - 21
Storhamar Handball Elite
26 - 23
HB Ludwigsburg
19 - 22
Super Amara Bera Bera
17:00
KPR Gminy Kobierzyce
18:30
KGHM MKS Zagłębie Lubin
14:00
Energa Szczypiorno Kalisz
14:00
KPR Ruch Chorzów
14:00
Gyoeri Audi ETO KC
16:00
Metz Handball
14:00
HC Izvidac
12:00
Team Esbjerg
14:00
FTC-Rail Cargo Hungaria
17:00
Runar Sandefjord
16:45
SG Flensburg-Handewitt
16:45
Bidasoa Irun
18:45
THW Kiel
18:45
M. HB
16:45
Veszprem HC
18:45
Sporting CP
16:00
KPR Gminy Kobierzyce
18:30
MKS PR URBIS Gniezno
16:45
Barca
18:45
Aalborg Haandbold
16:00
PGE MKS FunFloor Lublin
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.